Author:
Evaluation:
Published: 17.12.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
  • Summaries, Notes 'Mācību process. Struktūra', 1.
  • Summaries, Notes 'Mācību process. Struktūra', 2.
Extract

4. Kāpēc ir svarīgi apzināt iespējamos mācību procesa tipus?
Lai rosinātu skolēniem lielāku interesi par mācību vielu, ko nosaka priekšmeta specifiskais saturs, tā pasniegšana, skolotāja pieeja un autoritāte, ir izveidojušies vairāki mācību procesa tipi: dogmatiskais, skaidrojošais, problēmiskais mācību tips. Dogmātiskais vairs principā netiek pielietots, tikai retos gadījumos. Skaidrojošo pielieto vairākums skolotāju, jo tas ir diezgan efektīvs. Skolotājs izskaidro jauno mācību vielu, lieto uzkates līdzekļus un stundas beigās uzdod jautājumus un uzdevumus. Tādā veidā tiek sistemātiski pārbaudīta skolēnu izpratne un iegaumēšana. Problēmiskajā skolotājs nesniedz gatavu informāciju, bet palīdz skolēniem konstatēt un formulēt tematisko problēmu (atklāj nezināmo, kas jāizzina). Skolēni patstāvīgi meklē atbildes uz problēmas jautājumiem, izmanto grāmatas. Šāds mācību veids ir intelektuāli efektīvs, tomēr tas prasa vairāk laika, labu materiālo bāzi, pietiekamu skolēnu sagatavotību un skolotāja metodisko meistarību.

Author's comment
Atlants