Author:
Evaluation:
Published: 14.03.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'I.Ziedoņa dzejoļa analīze', 1.
  • Summaries, Notes 'I.Ziedoņa dzejoļa analīze', 2.
  • Summaries, Notes 'I.Ziedoņa dzejoļa analīze', 3.
Extract

Es gribu ar Tevi skolā iet
Un vienā solā sēdēt,
Un lai mūsu draudzību izskata
Pedagoģiskajā padomes sēdē.

1.Motīvs – draudzības, dzīves piepildījuma un vēlmju meklējums. Eksistenciālais klātesamības pārdzīvojums. Neatkarība un brīvība kā visas I.Ziedoņa daiļrades pamatnosacījums. Pārsvarā stāstījuma teikumi. Var saskatīt vienu no I.Ziedoņa daiļdarbu simboliem „Ceļš”, ko es uztveru kā mīlestības ceļu, kurā ir jāiekaro otra cilvēka uzmanība. Parādās cilvēka izvēles brīvība neatkarīgi no tā ko citi par to domās.

2.Liriskais „Es” – ļoti skaidri apzinās ko vēlas neatkarīgi kāds viņš izskatīsies citu acīs. Vēlas būt mīlēts. Daiļdarbā ļoti skaidri pauž savas vēlmes: „Es gribu .......”.…

Author's comment
Atlants