Author:
Evaluation:
Published: 15.03.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Essays 'Skolēna raksturojuma izveide', 1.
  • Essays 'Skolēna raksturojuma izveide', 2.
  • Essays 'Skolēna raksturojuma izveide', 3.
Extract

19. gadsimtā ievērojamais krievu pedagogs K. Ušinskis rakstīja, ja pedagoģija grib vispusīgi audzināt cilvēku, tad tai arī vispusīgi viņš jāizzina. Šī patiesība nav zaudējusi savu nozīmi arī mūsdienās. Īpaši šī atzina jāievēro skolotājam. Viņš vairākus gadus ir bērna personības veidošanas procesa aktīvs dalībnieks.
Cilvēka audzināšana notiek sabiedrībā. Mūsdienu sabiedrība ir tāda sarežģīta struktūra, kur savijas cilvēku ekonomiskās, politiskās, nacionālās, profesionālās, ģimenes audzināšanas attiecības. Šīs attiecības ir ļoti elastīgas un dažādā veidā savstarpēji iedarbojas. Bērna kā sabiedrības locekļa attīstība notiek visu šo sabiedrisko attiecību iedarbībā, nevis kādas vienas iedarbības formas ietvaros.…

Author's comment
Atlants