-
Sociālā pedagoga darbs ar bērniem ar funkciju traucējumiem
3 – 4 gadu vecums ir laiks, kad bērns aktīvi kontaktējas ar citiem bērniem, saviem vienaudžiem. Lai bērns spētu veiksmīgi socializēties ir nepieciešams bērnu mudināt izstāstīt ko viņš dara. Tas uzskatāmi parādīs vai socializācija notiek pareizi vai nē. Ja šajā vecumposmā parādās kādi aizkavējumi, bērns ir izklaidīgs un ar nenoturīgu uzmanību, tad tas var norādīt uz mācīšanās grūtībām, kā arī uz dzirdes un redzes problēmām.
5 gadu vecumā bērns jau spēj identificēt zēnu un meiteni. Viņš apzinās kas ir viņš pats. Nodarbību laikā sociālajam pedagogam nepieciešams bērnu apmācīt burtu atpazīšanā. Ļoti noderīgi kā rotaļas elementu izmatot dažādas bilžu grāmatas. Vislabāk, ja tajās ir arī kādi teikumi ar lieliem burtiem, lai bērns spētu mācīties burtus. (5)
Sociālā pedagoga darbs ar bērniem ar attīstības traucējumiem viennozīmīgi ir ļoti svarīgs, lai palīdzētu bērnam socializēties sabiedrībā. Šajā darbā būtiski ir atcerēties, ka viņi arī ir bērni un arī attiekties vajag kā pret bērniem. Šie bērni ļoti spēcīgi spēj sajust kāda ir apkārtējo attieksme pret tiem. Savā darbā sociālais pedagogs pārsvarā izmanto metodes, kuras pārsvarā pielieto bērniem bez attīstības vai funkcionāliem traucējumiem. Sociālajam pedagogam ir jābūt pietiekami radošam, lai šīs metodes spētu pielietot arī darbā, kuriem ir kādi traucējumi. Nodarbību laikā sociālajam pedagogam ir jāveicina bērna attīstība, kā arī jāveicina pašapziņas nostiprināšanos un jāveicina bērnos radošums un izdoma. Šīs lietas ir nepieciešams, lai bērns spētu pilnvērtīgi dzīvot un komunicēt ar citiem. Vissvarīgākais ir atcerēties, ka darbs ar bērniem, kuriem ir dažādi traucējumi, darbs norisināsies ilgāku laika periodu un ir nepieciešama pacietība. Rezultāti nebūs saskatāmi jau pēc pāris nodarbībām. …
Sociālais pedagogs ir profesionālis, kuram ir jāatrod individuāla pieeja katram bērnam, jāizprot katra problēma un jāstrādā ar katru bērnu individuāli atbilstoši viņa spējām. Protams, tiek veidotas arī dažādas grupu nodarbības, lai bērni spētu komunicēt viens ar otru. Bērni ar attīstības traucējumiem lietas uztver nedaudz savādāk, lai iemācītu tiem kādu darbību ir nepieciešams to vairākas reizes atkārtot. Sociālā pedagoga darbā ir iespējams izmantot vairākas metodes, lai palīdzētu bērniem attīstīties un socializēties. Sociālā pedagoga pielietotās metodes ir atšķirīgas, jo sociālās aprūpes centrā ir dažāda vecuma bērni tiem ir dažādi attīstības līmeņi. Speciālistam ir jānosaka katra bērna garīgās attīstības līmenis, lai varētu pielietot metodes, kuras ir atbilstošas viņa attīstībai. Ir pavisam mazi zīdaiņi, kuriem jāsekmē veiksmīga attīstība, kā arī vecākiem bērniem jāveicina socializācija un jāturpina veicināt viņa attīstība.
Atsevišķas atsauces nekvalitatīvas.
