Evaluation:
Published: 03.04.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Not used
  • Research Papers 'Sociālās psiholoģijas motivācijas teorijas', 1.
  • Research Papers 'Sociālās psiholoģijas motivācijas teorijas', 2.
  • Research Papers 'Sociālās psiholoģijas motivācijas teorijas', 3.
  • Research Papers 'Sociālās psiholoģijas motivācijas teorijas', 4.
  • Research Papers 'Sociālās psiholoģijas motivācijas teorijas', 5.
  • Research Papers 'Sociālās psiholoģijas motivācijas teorijas', 6.
  • Research Papers 'Sociālās psiholoģijas motivācijas teorijas', 7.
  • Research Papers 'Sociālās psiholoģijas motivācijas teorijas', 8.
  • Research Papers 'Sociālās psiholoģijas motivācijas teorijas', 9.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  MASLOVA MOTIVĀCIJAS TEORIJA    4
2.  ALDERFERA ERG TEORIJA    5
3.  HERCBERGERA DIVFAKTORU TEORIJA    6
4.  MAKLELANDA PIEREDZES-VAJADZĪBU TEORIJA    7
  KOPSAVILKUMS    8
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    9
Extract

Kopsavilkums
1. Maslova motivācijas teorijas pamatā ir vajadzību hierarhija – cilvēku vajadzības nekad nevar tikt apmierinātas, daļēja vai pilnīga neapmierinātība cilvēkam liek darboties. Vispirms ir jāapmierina viszemākā līmeņa vajadzības un tikai tad nākamais līmenis kļūst par spēcīgāk izteikto vajadzību, paaugstinot motivāciju to apmierināt.
2. Alderfera teorija balstīta uz eksistences, piederības un izaugsmes vajadzību apmierināšanu. Visas šīs vajadzības var būt vienlīdz aktuālas un tām nav noteiktas pēctecības.
3. Hercbergs visus faktorus, kas motivē cilvēka attieksmi pret darbu, iedala motivētājos (pozitīvajos) un higiēnas (negatīvajos) faktoros. Pietiek ar vienu no motivatoriem, lai cilvēks būtu apmierināts ar darbu, bet, trūkstot kaut vai vienam no higiēnas faktoriem, cilvēks var izjust diskomfortu, neapmierinātību, kas atstāj iespaidu uz apmierinājumu ar darbu kopumā.
4. Pēc Maklelanda pieredzes-vajadzību teorijas cilvēka vajadzību komplekss veidojas dzīves pieredzē un šīs vajadzības būtiski ietekmē viņa uzvedību. D. Maklelands vajadzības iedala 3 grupās: satura motivēšanas teorija; norises jeb procesuālā teorija; stimulējošā jeb atalgojuma teorija un katrā cilvēkā ir visas 3 kategorijas, taču kāda no tām ir dominējošā.

Atlants