Author:
Evaluation:
Published: 02.03.2008.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 17 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 1.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 2.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 3.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 4.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 5.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 6.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 7.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 8.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 9.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 10.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 11.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 12.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 13.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 14.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 15.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 16.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 17.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 18.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 19.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 20.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 21.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 22.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 23.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 24.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 25.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 26.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 27.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 28.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 29.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 30.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 31.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 32.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 33.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 34.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 35.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 36.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 37.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 38.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 39.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 40.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 41.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 42.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 43.
  • Research Papers 'Procesu atkarības', 44.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    4
1.  DATORS    8
2.  INTERNETS    11
3.  ATKARĪBAS    12
3.1.  PROCESU ATKARĪBAS    13
3.2.  DATORATKARĪBA    15
3.3.  KOMUNIKATĪVO IEMAŅU TRAUCĒJUMI DATORATKARĪBAS REZULTĀTĀ    18
3.4.  INTERNETATKARĪBA (IA)    19
3.5.  KAS IR INTERNETATKARĪBA(IA)    20
3.6.  INFORMĀCIJAS PĀRSLOGOJUMA PROBLĒMA UN PAPILDFAKTORI    21
3.7.  IA KĀ INFORMĀCIJAS PĀRSLOGOJUMA POZITĪVĀ IETEKME    22
3.8.  INTERNETATKARĪBAS DIAGNOZES NOTEIKŠANAS IESPĒJAS    23
3.9.  INTERNETATKARĪBAS LĪMEŅA KRITĒRIJI    24
3.10  IA SALĪDZINĀJUMS AR CITIEM ATKARĪBAS VEIDIEM    26
3.11.  IA ĀRSTĒŠANAS METODES    28
  GRUPU VAI INDIVIDUĀLĀ KIBER-TERAPIJA    28
  KIBER - TERAPIJAS TRŪKUMI    28
3.12.  AZARTSPĒLES    29
3.13.  KĀPĒC RODAS SLIMĪGA TIEKSME PĒC AZARTSPĒLĒM?    31
3.13.1.  Kas ir azartspēles    33
3.13.2.  Kas ir atkarība no azartspēlēm    35
4.  APTAUJU APKOPOJUMS    36
4.1.  DATORATKARĪBAS APTAUJA    36
4.2.  AZARTSPĒĻU TESTS    41
5.  PIELIKUMS    42
Extract

Mūsu zinātniskā darba tēma ir procesu atkarību veidošanās un attīstība Latvijas jauniešu vidū. Mērķis ir veikt aptaujas un testēšanu lai noskaidrotu tēmas aktualitāti sabiedrībā.
Darbā ir apkopoti literatūras materiāli un veiktas divas aptaujas, kas attēlotas diagrammās.
Tika izpētīti jauniesu atkarības veidošanās faktori, atkarības ietekmes uzbūve.
Tika secināts, ka procesu atkarības ir neapzināts drauds sabiedrībai, par ko nepieciešams informēt vairāk.
Mūsdienās vairs nav palikusi neviena dzīves darbības joma, kura attīstītos, neizmantojot jaunās tehnoloģijas. Arvien grūtāk iedomāties mūsdienu dzīvi bez datora, interneta u.c. jauno tehnoloģiju piedāvātajām iespējām. Vienlaicīgi pieaug arī izklaides pasākumu piedāvājums, kuros izmantotas jaunās tehnoloģijas: spēļu automāti, datorspēles, videospēles u.c. Visi šie darbības veidi, līdzīgi kā alkohols un narkotikas, var radīt atkarību. Lai rastu risinājumus jauno tehnoloģiju atkarības ierobežošanai, sekmīgi īstenotu profilaktiskus un informatīvus pasākumus jauniešu vidū – vecuma grupā, kurai šī problēma ir visaktuālākā, vispirms nepieciešama situācijas apzināšana un problēmas zinātniska izpēte.
Virtuālā realitāte, kura veido virtuālo pasauli - tīkla datorspēļu pasauli, datorsaskarsmes pasauli, Interneta pasauli - dod indivīdam iespaidu, ka tā ir reāla pasaule, reāla vide, Interneta-lietotājam rodas tā saucamais klātbūtnes efekts.…

Author's comment
Atlants