-
Uzņēmējdarbības ekonomiskās priekšrocības mazā uzņēmumā
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | ANALĪTISKĀ DAĻA | 4 |
1.1. | Mazo uzņēmumu raksturojums | 4 |
1.1.1. | Mazo uzņēmumu priekšrocība | 6 |
1.2. | Nozares raksturojums | 6 |
1.3. | AS „Telekom Baltijas” raksturojums | 7 |
1.3.1. | Uzņēmuma finansu rādītāji | 8 |
1.3.2. | Uzņēmuma bilances analīze | 10 |
2. | APRĒĶINU DAĻA | 18 |
2.1. | AS „Telekom Baltijas” ekonomisko rādītāju vērtējums | 18 |
2.1.1. | Likviditātes rādītāji uzņēmumā AS „Telekom Baltija” | 18 |
2.1.2. | AS „Telekom Baltija” darbības efektivitātes rādītāji | 21 |
2.1.3. | AS „Telekom Baltijas” maksātspējas rādītāji | 23 |
2.2. | Iegūto rezultātu izvērtēšana | 25 |
2.3. | Pakalpojuma cenu vērtējums Latvijas tirgū | 27 |
2.3.1. | Mobila interneta cenas uzņēmumā AS „Telekom Baltija” | 27 |
2.3.2. | Mobila interneta cenas uzņēmumā SIA „TELE2” | 29 |
2.3.3. | Mobila interneta cenas uzņēmumā AS „LMT” | 30 |
2.3.4. | Mobila interneta cenas uzņēmumā SIA „Bite Latvija” | 31 |
2.3.5. | Mobila interneta cenu salīdzināšana četros uzņēmumos | 31 |
Secinājumi un priekšlikumi | 33 | |
Bibliogrāfiskais saraksts | 35 |
Secinājumi un ieteikumi
Apkopojot studiju darba ietveros savākto informāciju darba autore secina, ka mazais uzņēmums ir tā uzņēmējdarbības forma, kuru izvēlas vairums topošo uzņēmēju.
Mazo uzņēmumu darbinieku skaits nepārsniedz 50 cilvēkus un uzņēmuma apgrozījums nav lielāks par 10 miljoniem eiro.
Par mazo uzņēmumu priekšrocībām var uzskatīt:
• kapitālieguldījumu ātra atmaksāšana;
• ražotāju orientācija uz vietējo tirgu;
• uzņēmuma nelielā kapitālietilpība;
• augsts darba ražīgums;
• spēja ātri reaģēt uz pieprasījuma izmaiņām;
• inovāciju pielietojums.
AS „Telekom Baltija” Latvijas tirgū veiksmīgi darbojas jau kopš 1999. gada, ko apliecina uzņēmuma peļņas un zaudējumu aprēķins.
Pēc darba autores viedokļa to, ka uzņēmums AS „Telekom Baltija” ir klasificējams , kā mazs uzņēmums var uzskatīt kā priekšrocību.
Vērtējot uzņēmuma ekonomiskos rādītājus darba autore secina, ka uzņēmumam ir stabils stāvoklis, ja ekonomiskie rādītāji turpinās uzlaboties, tad uzņēmums drīzākajā laikā varētu kļūt par vidēja līmeņa uzņēmumu, līdz ar to palielināsies uzņēmuma apgrozījums, kuru veiksmīgas darbības rezultātā uzņēmums varēs izmantot, lai uzlabotu pārklājumu dažādos Latvijas reģionos, attīstot jauno tīklu, kas ļaus uzņēmumam stabilizēt savu pozīciju tirgū kļūstot vēl konkurētspējīgākam.
…
Studiju darbs izstrādāts priekšmetā uzņēmējdarbības ekonomika. Studiju darbs tika izstrādāts ar mērķi izpētīt uzņēmuma ” ekonomiskās priekšrocības teorētiski un praktiski.Studiju darbā tika veikts pētījums periodā no 2001. gada līdz 2013. gada pirmajam ceturksnim.