• Mans viedoklis par pedagoģiskajiem principiem Latvijas izglītībā - teorija un prakse

     

    Research Papers4 Pedagogy

Evaluation:
Published: 18.01.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Not used
  • Research Papers 'Mans viedoklis par pedagoģiskajiem principiem Latvijas izglītībā - teorija un pr', 1.
  • Research Papers 'Mans viedoklis par pedagoģiskajiem principiem Latvijas izglītībā - teorija un pr', 2.
  • Research Papers 'Mans viedoklis par pedagoģiskajiem principiem Latvijas izglītībā - teorija un pr', 3.
  • Research Papers 'Mans viedoklis par pedagoģiskajiem principiem Latvijas izglītībā - teorija un pr', 4.
  • Research Papers 'Mans viedoklis par pedagoģiskajiem principiem Latvijas izglītībā - teorija un pr', 5.
  • Research Papers 'Mans viedoklis par pedagoģiskajiem principiem Latvijas izglītībā - teorija un pr', 6.
  • Research Papers 'Mans viedoklis par pedagoģiskajiem principiem Latvijas izglītībā - teorija un pr', 7.
  • Research Papers 'Mans viedoklis par pedagoģiskajiem principiem Latvijas izglītībā - teorija un pr', 8.
Extract

Sistemātiskums un pēctecība- prasa izprast un projektēt izglītību kā veselumu, kuru apguvē cilvēks varēs izveidot kopsakarīgu pasaules redzējumu un skaidri apzināt savu vietu un lomu pasaulē. Izmantojama strukturāla pieeja mācību vielas sakārtojuma ziņā no vienkāršākā uz sarežģītāko, no zināmā uz nezināmo, veidojamas prasmes valodu uztvert kā veselumu. Pēctecība izpaužas no tuvākā uz tālāko, no vieglākā uz grūtāko jaunākajās klasēs, jo vēl ir jāapgūst nepieciešamās priekšzināšanas. Sevišķi attiecināms uz vingrinājumiem prasmju un iemaņu apgūšanā. Visas zināšanas ir tā sakārtojamas, ka nākamās vienmēr balstītos uz iepriekšējām, bet iepriekšējās nostiprinātos ar nākamajām. Labi apgūstamām zināšanām ir tieksme izsaukt vajadzības pēc jaunām zināšanām. Sistemātiski uzturot pedagoģiski pamatotas prasības un konsekventi panākot to izpildi, audzēknim veidojas lietderīgi paradumi, kas ļoti atvieglo turpmāko dzīvi. Mācību vielas sistemātiskums un secīgums atspoguļots mācību programmās. Tas jūtami atvieglo skolotāja darbu. Skolotājam jārūpējas, lai pats mācību process sekmētu zināšanu sistematizāciju skolēnu galvās. Visam, ko skolēns šodien apgūst, jāiekļaujas jau esošajā zināšanu sistēmā un jābūt par izejas punktu nākamajām zināšanām.…

Author's comment
Atlants