Author:
Evaluation:
Published: 14.12.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Used
  • Research Papers 'Audzināšanas un socializācijas process: kopējais un atšķirīgais', 1.
  • Research Papers 'Audzināšanas un socializācijas process: kopējais un atšķirīgais', 2.
  • Research Papers 'Audzināšanas un socializācijas process: kopējais un atšķirīgais', 3.
  • Research Papers 'Audzināšanas un socializācijas process: kopējais un atšķirīgais', 4.
  • Research Papers 'Audzināšanas un socializācijas process: kopējais un atšķirīgais', 5.
  • Research Papers 'Audzināšanas un socializācijas process: kopējais un atšķirīgais', 6.
  • Research Papers 'Audzināšanas un socializācijas process: kopējais un atšķirīgais', 7.
  • Research Papers 'Audzināšanas un socializācijas process: kopējais un atšķirīgais', 8.
  • Research Papers 'Audzināšanas un socializācijas process: kopējais un atšķirīgais', 9.
  • Research Papers 'Audzināšanas un socializācijas process: kopējais un atšķirīgais', 10.
  • Research Papers 'Audzināšanas un socializācijas process: kopējais un atšķirīgais', 11.
  • Research Papers 'Audzināšanas un socializācijas process: kopējais un atšķirīgais', 12.
  • Research Papers 'Audzināšanas un socializācijas process: kopējais un atšķirīgais', 13.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  Jēdziena „audzināšana” skaidrojums    4
2.  Jēdziena „socializācija” skaidrojums    6
3.  Audzināšanas procesa un socializācijas procesa salīdzināšana    7
3.1.  Audzināšanas procesa pazīmes    7
3.2.  Socializācijas procesa pazīmes    8
3.3.  audzināšanas un socializācijas procesu kopīgās un atšķirīgās iezīmes    9
  Secinājumi    10
  Izmantotās literatūras saraksts    12
Extract

„Audzināšana: mērķtiecīgi organizēts cilvēkdarbības process, kas virzīts uz sociālās kultūras pieredzes nodošanu no paaudzes paaudzei, uz jaunās paaudzes vērtīborientāciju pašregulācijas veidošanu un garīguma izkopšanu. Audzināšanas procesā veidojas un attīstās nozīmīga personības attieksme pret cilvēku, cilvēka darbu, kultūras vērtībām, dabu, sabiedrību, valsti. Tas nodrošina iespēju kļūt pilntiesīgam sabiedrības locekļiem, pašiem noteikt savu dzīvi, rīcību un būt atbildīgiem par to.”[2;24]
Audzināšana ir plašākā no pedagoģijas jomām, jo ar audzināšanu jānodarbojas gandrīz ikvienam un audzināšana pastāv jau gadsimtiem.
Audzināšanas jēdziens ir senākais un plašāk aptverošākais jēdziens, kas atklāj cilvēka tapšanu. Audzināšanas jēdziens eksistēja jau latīņu, grieķu, franču un angļu valodās. [1;13]
Audzināšana sevī ietver aprūpi, kopšanu, disciplīnu, izglītību, kultūru.
Audzināšana ir mijiedarbība starp pieaugušo un bērnu, kas notiek sociālajā vidē.[1;14]…

Author's comment
Atlants