Lai sekmīgi izpildītu pirmsskolas izglītības pamatuzdevumus, nepieciešams, lai skolotājam būtu skaidra, savas pedagoģiskās darbības mērķa izjūta un izpratne. Skolotājam ir vajadzīga psiholoģiskā smalkjūtība un pedagoģiskais takts, kura pamatā ir pašu skolotāju tikumība. Pedagoģiskajā darbībā nepieciešama objektivitāte, jāizturas vienādi pret visiem un katru (Žukovs,1997,185) . Pedagoģiskajā procesā, ir noteikti konkrēti mērķi, taču darbības metodes un paņēmienus to sasniegšanai, pedagogs izvēlas pēc sava prāta un atbildības mēra. Pedagoga personīgajai augstākajai idejai, ir jābalstās uz viņa pedagoģisko filozofiju un tā savukārt, projicējas uz mācību darba organizēšanu un ,protams, arī uz pedagoģiskā darba rezultātiem (Golubina,2007,149) .
Pēc autores domām, pedagoģijas būtība ir mācību procesa, audzināšanas, attīstības pasākumu kopums, kas ietver sevī pareizu, pārdomātu atbilstoši vecuma posmiem, izstrādātu pirmsskolas apmācības programmu. Lai sekmīgi īstenotu programmu kopumu, pedagogam ir jābūt ar zināšanām un izpratni par pirmsskolas vecuma bērnu, attīstības posmiem un to īpatnībām, jo bērna attīstību konkrētajā vecuma posmā, nosaka dažādi faktori, proti , ģimene, fiziskā attīstība, sociālā attīstība, intelektuālā attīstība, domāšana, uzmanība un iekļaušanās apkārtējā vidē.
…
Pirmsskolas pedagoģija ir zinātne par pirmsskolas vecuma bērnu audzināšana. Pedagoģijai ir savs darbības lauks, jaunās paaudzes audzināšana. Lai noteiktu virzību, atbildību un novērstu neizpratnes, jebkura profesionāla darbība, tiek reglamentēta , likumā nosacītā kārtība. Latvijas izglītības sistēmas organizāciju mērķus un daudzveidību, nosaka Latvijas izglītības likums, kas pieņemts Saeimā 1998. 20.oktobrī. Latvijas izglītības sistēmas galvenie principi ir : humanitāte, individualizācija, radošas darbības rosināšana, demokrātiskums, tikumiskums, tautiskums, sistemātiskums, profesionālisms un mūsdienīgums.