Author:
Evaluation:
Published: 17.09.2015.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 10 units
References: Used
  • Research Papers 'Emocijas un galvas smadzeņu darbība', 1.
  • Research Papers 'Emocijas un galvas smadzeņu darbība', 2.
  • Research Papers 'Emocijas un galvas smadzeņu darbība', 3.
  • Research Papers 'Emocijas un galvas smadzeņu darbība', 4.
  • Research Papers 'Emocijas un galvas smadzeņu darbība', 5.
  • Research Papers 'Emocijas un galvas smadzeņu darbība', 6.
  • Research Papers 'Emocijas un galvas smadzeņu darbība', 7.
  • Research Papers 'Emocijas un galvas smadzeņu darbība', 8.
  • Research Papers 'Emocijas un galvas smadzeņu darbība', 9.
  • Research Papers 'Emocijas un galvas smadzeņu darbība', 10.
  • Research Papers 'Emocijas un galvas smadzeņu darbība', 11.
  • Research Papers 'Emocijas un galvas smadzeņu darbība', 12.
  • Research Papers 'Emocijas un galvas smadzeņu darbība', 13.
  • Research Papers 'Emocijas un galvas smadzeņu darbība', 14.
  • Research Papers 'Emocijas un galvas smadzeņu darbība', 15.
  • Research Papers 'Emocijas un galvas smadzeņu darbība', 16.
  • Research Papers 'Emocijas un galvas smadzeņu darbība', 17.
  • Research Papers 'Emocijas un galvas smadzeņu darbība', 18.
  • Research Papers 'Emocijas un galvas smadzeņu darbība', 19.
  • Research Papers 'Emocijas un galvas smadzeņu darbība', 20.
  • Research Papers 'Emocijas un galvas smadzeņu darbība', 21.
Extract

Nobeigums
Cilvēks piedzimst «kā balta, tīra papīra lapa», un visu psihisko funkciju attīstība notiek pakāpeniski un individuāli. Jebkurš bērns ir apveltīts ar augstāko psihisko funkciju salikumu: atmiņu, uzmanību, uztveri, runu, domāšana, utt. Katra no šīm funkcijām ir saistīta ar galvu smadzeņu noteiktu daļas darbību. Zinātnieki ir atklājuši interesantu faktu – bērnam piedzimstot, uzreiz sāk strādāt arī labā smadzeņu puslode. Savukārt kreisā - attīstās pakāpeniski, vienlaicīgi ar spēju saprast runu un runāt pašam. Ja dzīvības pirmajos mēnešos bērns aug harmoniskā un labvēlīgā [fiziskā, emocionālā un intelektuālā] vidē, tad viņa labā puslode spēj attīstīties tik lielā mērā, lai vēlāk nenonāktu kreisās puslodes ietekmē.[4;64]Mūsu emocionālos modeļus veido bērnībā gūtā pieredze, kas mums ļauj apgūt emocionālās inteliģences pamatus. Bērnība un pusaudžu gadi ir pēdējais laiks, kad vēl iespējams piesavināties emocionālās uzvedības galvenās normas, kurām būs liela ietekme visā mūsu turpmākajā dzīvē.[3;16] Emocionālā inteliģence ir spējas, kuras ikvienam jāizkopj. Emocionālā inteliģence – īpašību kopums, t.i. spēja motivēt sevi darbībai un neatkāpties grūtību priekšā, spēja apvaldīt nepacietību un negaidīt tūlītējus panākumus, spēja nepadoties garastāvokļa svārstībām, spēja just līdzi citiem un neatteikties no cerības.[3;60]

Author's comment
Atlants