Author:
Evaluation:
Published: 16.01.2015.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 16 units
References: Used
Time period viewed: 2011 - 2015 years
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 1.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 2.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 3.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 4.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 5.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 6.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 7.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 8.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 9.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 10.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 11.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 12.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 13.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 14.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 15.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 16.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 17.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 18.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 19.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 20.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 21.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 22.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 23.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 24.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 25.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 26.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 27.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 28.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 29.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 30.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 31.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 32.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 33.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 34.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 35.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 36.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 37.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 38.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 39.
  • Research Papers 'Grāmatu lasīšana un tās paradumi Grobiņas ģimnāzijas vienpadsmitajās klasēs', 40.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Anotācija    5
1.  Grāmata    6
1.1.  Grāmatas vēsture pasaulē un Latvijā    7
1.2.  Grāmatu iespiedtehnikas veidi    8
1.3.  Literatūras iedalījums    9
2.  Lasīšana    13
2.1.  Kā cilvēks iemācās lasīt?    14
2.2.  Lasīšanas kultūras ietekmējošie faktori    15
2.3.  Jaunie lasīšanas paradumi    17
2.4.  Lasīšānas veicināšanas programma „Bērnu un jauniešu žūrija”    18
3.  Kā motivēt jauniešus lasīt?    19
4.  Pētījums un tā rezultāti    20
5.  Secinājumi    24
  Izmantotā literatūra    26
  Pielikumi    28
Extract

5. SECINĀJUMI
1. Grāmatas joprojām tiek lasītas, lai gan lielāka nozīme ikdienā ir internetam, kino un televīzijai.
2. Mūsdienās cilvēkam ir pieejama ne tikai grāmata, kuru var paņemt rokās un lasīt, bet ir arī elektroniskās grāmatas, kuras var lasīt datorā, kā arī audiogrāmatas, kas ir pieejamas MP3 formātā.
3. Senāk par grāmatu uzskatīja tikai Svētos Rakstus: Bībeli, Jauno Derību. Tagad grāmata galvenokārt apzīmē iespieddarbus, kur lapas vienā sānā ir savstarpēji sastiprinātas.
4. Pirmais iespieddarbs Eiropā (1455.g.) , kā arī pirmā grāmata Latvijā (1203.g.) bija Bībele.
5. Gāmatai ir četri iespiedtehnikas veidi: manuskripti (vissenākais veids), inkunābulas, paleotipi un iespieddarbi (mūsdienu iespiedtehnikas veids).
6. Pastāv vairāki veidi, kā klasificēt grāmatas pēc to satura. Vienkāršākais dalījums ir daiļliteratūrā un specializētā literatūrā.
7. Cilvēks iemācās lasīt pēc trīs veidiem: ortogrāfiskās vai fonētiskās metodes vai atceroties vārda attēlu.
8. Lasīšanas kultūras ietekmējošie faktori: ģimene un tās tradīcijas, draugi, dzīvesvieta, skolu sistēma, bibliotēkas klātesamība, izglītība, pārslodze.
9. Lasīšanas kultūras veicinošie faktori: brīvais laiks, tehnoloģijas, mode, autoritāte un veselība.
10. Tā kā mūsdienās cilvēki ir ļoti aizņemti un grāmatu lasīšanai tiem īsti nepietiek laika, virsroku ir ņēmusi kāda tendence. Pateicoties jaunajiem medijiem, teksti arvien biežāk tiek lasīti monitorā vai displejā. Meklējot būtisku informāciju, lasītājs neuzmanīgi pārlasa tekstus.

Author's comment
Atlants