Author:
Evaluation:
Published: 29.03.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Essays 'Ēšana kā komunikācija un ēšanas traucējumi', 1.
  • Essays 'Ēšana kā komunikācija un ēšanas traucējumi', 2.
  • Essays 'Ēšana kā komunikācija un ēšanas traucējumi', 3.
  • Essays 'Ēšana kā komunikācija un ēšanas traucējumi', 4.
  • Essays 'Ēšana kā komunikācija un ēšanas traucējumi', 5.
  • Essays 'Ēšana kā komunikācija un ēšanas traucējumi', 6.
Extract

Varētu teikt – kas var būt vienkāršāks par ēšanu! Sajūti izsalkumu un paēd. Vēlams pēc iespējas dažādāks un tīkamāks uzturs, lai apgādātu ķermeni ar nepieciešamajām izejvielām un sagādātu sev vairāk prieka. Tomēr ēšanas paradumos ievijusies cilvēka personības attīstības vēsture, tādēļ šīs vienkāršās lietas izrādās gana sarežģītas. Pastāv pamatots uzskats, ka ēšanas paradumi netieši atspoguļo arī cilvēka psihisko veselību, emocionālās vajadzības un to, kā tās līdz šim ir bijušas apmierinātas.

Zīdaiņa jeb personības attīstības sākuma periodā ēšanas process ir viens no attīstībai vissvarīgākajiem, kā arī viens no pirmajiem procesiem, caur kuru cilvēks iepazīst apkārtējās pasaules attieksmi pret sevi, tātad – pašu apkārtējo pasauli. Autoritārās sistēmās attieksme pret cilvēku kā bezvērtīgu attiecībā pret sistēmu parādās jau dzemdību nodaļā – Padomju Savienībā jaunpiedzimušam bērnam bez jebkādas nepieciešamības atņēma iespēju būt kopā ar māti – atstumšana, pamešana novārtā no pirmajām dzīves minūtēm labi sagatavoja vēlākajiem pazemojumiem. …

Author's comment
Atlants