Author:
Evaluation:
Published: 30.04.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Konkurence un tirgus struktūra. Monopols un monopsons; oligopols un oligopsons', 1.
  • Summaries, Notes 'Konkurence un tirgus struktūra. Monopols un monopsons; oligopols un oligopsons', 2.
  • Summaries, Notes 'Konkurence un tirgus struktūra. Monopols un monopsons; oligopols un oligopsons', 3.
  • Summaries, Notes 'Konkurence un tirgus struktūra. Monopols un monopsons; oligopols un oligopsons', 4.
  • Summaries, Notes 'Konkurence un tirgus struktūra. Monopols un monopsons; oligopols un oligopsons', 5.
Extract

Ikdienā, iepērkoties tirgū, mēs esam ievērojuši, ka ir liela viena veidu preču daudzveidība, piemēram, maizes izstrādājumi, turpretī pasta pakalpojumus veic tikai Latvijas pasts un dažas starptautisko pārvadājumu firmas. Tas ir tāpēc, ka pastāv dažādas tirgus struktūras ar noteiktu konkurences pakāpi. Līdz ar to cenas lielumu ietekmē ne tikai noteiktas preces pieprasītais un piedāvātais daudzums, bet arī konkurence. Tā ir neatņemama tirgus ekonomikas sastāvdaļa. Tirgus ekonomika bez konkurences nav iedomājama.
Vārds konkurence ir cēlies no latīņu vārda concurence, kas nozīmē cīņu starp konkurentiem.
Konkurenti, rakstīts LR Konkurences likumā, ir divi vai vairāki tirgus dalībnieki, kas sacenšas vai atrodas tādos apstākļos, kuros tie var sacensties viena veida vai savstarpēji aizstājamu preču ražošanā vai realizācijā konkrētajā tirgū.
Konkurence ir ciņa starp konkurentiem par visizdevīgā­kajiem preču pārdošanas un pirkšanas nosacījumiem. …

Atlants