Author:
Evaluation:
Published: 06.01.2017.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Lomu spēle - mācību metode', 1.
  • Summaries, Notes 'Lomu spēle - mācību metode', 2.
  • Summaries, Notes 'Lomu spēle - mācību metode', 3.
  • Summaries, Notes 'Lomu spēle - mācību metode', 4.
  • Summaries, Notes 'Lomu spēle - mācību metode', 5.
Extract

4. Mežs kā dabas sastāvdaļa
Mērķis - vērst skolēnu uzmanību uz interešu grupu pastāvēšanu mežā un meža nozarē, rosinot skolēnus uz ilgtspējīgu lēmumu pieņemšanu meža apsaimniekošanā.
Skolēni tiek sadalīti 4 grupās:
1) atpūtnieki,
2) „zaļie”,
3) mēbeļu ražotāji,
4) meža īpašnieki.
Skolotājs sarīko ar pusaudžiem „prāta vētru” par to, kas kurai interešu grupai raksturīgs.
Grupu starpā tiek sadalīti uzdevumi analizēt kāda meža plusus un mīnusus no atpūtnieku, zaļo un mēbeļu ražotāju viedokļa. Katrai no šīm grupām arī jāsagatavo priekšlikums teritorijas attīstībai, kas vēlāk jāprezentē „meža īpašniekiem”.
Lēmumu par teritorijas attīstību jāpieņem meža īpašniekiem, pēc tam, kad tie dzirdējuši visu grupu uzstāšanos. Diskusijas rezultātā meža īpašniekiem jātiecas uz lēmumu par tādu meža apsaimniekošanu, kas nodrošina gan dabas daudzveidības saglabāšanu mežā, gan darbu meža un kokapstrādes nozarē strādājošajiem, koksnes produktus un reģiona ekonomisko labklājību, gan atpūtas iespējas meža apmeklētājiem un kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšanu.

Author's comment
Atlants