-
Atmiņu pārrakstīšana
Kā sniegt patērētājam šo informāciju, kura būtu jāatceras? Daudziem cilvēkiem ir labi attīstīta emocionālā atmiņa, proti, viņi varbūt neatcerēsies kas notika, bet spilgti atcerēsies izjustās emocijas, tādēļ, domājot par produkta pārdošanu, būtu svarīgi, lai reklāma radītu pozitīvas emocijas. Tas ir īpaši svarīgi gadījumos, kad ir konkurence ar līdzīgiem produktiem starp kuriem nepastāv lielas atšķirības to funkcionalitātē un kvalitātē. Šis pārdošanas aspekts varētu būt daudz svarīgāks Millenials paaudzei kā X paaudzei, jo Milleniāļi vēlas nopirkt emocijas nevis lietas. Atmiņas bieži ir saskaņotas ar sensoriem iespaidiem, smarža var atsaukt atmiņā kādus pagātnes notikumus. Informācija no smaržas un garšas receptoriem nonāk pa taisno smadzenēs caur hipokampa ožas sīpoliņiem, tāpēc šīs maņas nereti izraisa visspēcīgākās atmiņas. Ja vien tas ir iespējams, būtu jāmēģina radīt potenciālajā patērētājā pozitīvās emocijas caur viņa atmiņā jau esošo informāciju, piemēram, izmantojot smaržas vai garšas atmiņu. …
Pēc definīcijas atmiņa ir priekšmetu vai parādību atspoguļošana, kairinātājam vairs neiedarbojoties, jeb citiem vārdiem iepriekš piedzīvotā atkārtota sajušana, paļaujoties uz to informāciju, kādu smadzenes saglabājušas par kādu notikumu. Nereti gadās, ka neatceramies, ko darījām iepriekšējā dienā – par ikdienas notikumu atcerēšanos atbildīga epizodiskā atmiņa. Lai gan cilvēks apzinās, ka ir darījis noteiktas lietas, tas viss pazūd garlaicīgajā ikdienā un viņš neatceras, piemēram, kādas krāsas krekls šodien bija mugurā kolēģim, ar kuru viņš kopā pavadīja visu dienu. Tomēr kā panākt, lai cilvēks atcerētos par reklāmu un tajā ietverto informāciju?
