Evaluation:
Published: 21.01.2003.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 32 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    5
1.  TEORĒTISKĀ DARBA DAĻA    8
1.1.  Pirmsskolas vecuma bērnu psihiskās attīstības īpatnības    8
1.2.  Bērna fizioloģisko procesu ritmiska attīstība    12
1.3.  Ritmiskums dabā    16
1.4.  Mūzikas uztveres specifika pirmsskolas vecumā    20
1.5.  Pirkstu rotaļas un skaitāmpanti    28
1.6.  Muzikāli ritmiskās kustības    32
1.7.  Ritma un mūzikas instrumentu izmantošanas iespējas    37
1.8.  Mūzikas klausīšanās    43
2.  PRAKTISKĀ DARBA DAĻA    49
2.1.  Pētniecisko metožu apraksts    49
2.3.  Zīmēšana – paņēmiens pamatritma uztveres nostiprināšanai    53
  SECINĀJUMI, NOBEIGUMS    60
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    61
Extract

Pētījuma hipotēze: Ritma izjūta pirmsskolas vecumā sekmīgi pilnveidojas tad, ja
ir izprasti ritmi dabā, laikā un cilvēka attīstībā;
praktiskajās nodarbībās ir pielietotas dažādas metodes un paņēmieni atbilstoši bērnu interesēm un vecumposmu īpatnībām;
Pētījuma uzdevumi:
pētīt un analizēt psiholoģisko un pedagoģiski metodisko literatūru;
praktiski pārbaudīt izstrādāto metožu un paņēmienu efektivitāti;
analizēt iegūtos rezultātus.
Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiski pētnieciskās daļas.
Darba teorētiskajā daļā analizēju bērnu psihisko un fizioloģisko attīstību, dabas un laika izpratnes nozīmi ritma izjūtas veidošanā, kā arī dažādu metožu un paņēmienu pielietošanu muzikālās audzināšanas nodarbībās.
Darba praktiskajā daļā – mūzikas uztveres un ritma izjūtas izpēte pirmsskolas vecākās un sagatavošanas grupas bērniem. Pētījuma rezultāti attēloti diagrammās.…

Author's comment
Atlants