Evaluation:
Published: 07.03.2013.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 8 units
References: Used
  • Research Papers 'Kuģa korpusa krāsošana kā aizsardzība pret ūdensaugu pielipšanu un koroziju', 1.
  • Research Papers 'Kuģa korpusa krāsošana kā aizsardzība pret ūdensaugu pielipšanu un koroziju', 2.
  • Research Papers 'Kuģa korpusa krāsošana kā aizsardzība pret ūdensaugu pielipšanu un koroziju', 3.
  • Research Papers 'Kuģa korpusa krāsošana kā aizsardzība pret ūdensaugu pielipšanu un koroziju', 4.
  • Research Papers 'Kuģa korpusa krāsošana kā aizsardzība pret ūdensaugu pielipšanu un koroziju', 5.
  • Research Papers 'Kuģa korpusa krāsošana kā aizsardzība pret ūdensaugu pielipšanu un koroziju', 6.
  • Research Papers 'Kuģa korpusa krāsošana kā aizsardzība pret ūdensaugu pielipšanu un koroziju', 7.
  • Research Papers 'Kuģa korpusa krāsošana kā aizsardzība pret ūdensaugu pielipšanu un koroziju', 8.
  • Research Papers 'Kuģa korpusa krāsošana kā aizsardzība pret ūdensaugu pielipšanu un koroziju', 9.
  • Research Papers 'Kuģa korpusa krāsošana kā aizsardzība pret ūdensaugu pielipšanu un koroziju', 10.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    3
2.  Kuģu korpusu korozija    4
3.  Aizsardzība pret koroziju    5
4.  Zemūdens korpusa daļas apaugšana    6
5.  Aizsardzība pret jūras mikroorganismiem    7
6.  Secinājumi    8
7.  Izmantotā literatūra    9
8.  Pielikums    10
Extract

6.Secinājumi
Lai saglabātu ūdens transportu labā stāvoklī, nepieciešams pievērst uzmanību tā zemūdens un virs ūdens korpusa daļai, jo ir iespējama korozija un apaugšana ar jūras mikroorganismiem. Korozija ir ķīmisks process, kas veicina metāla sairšanu, tāpēc nepieciešams pielietot aizsarglīdzekļus, kas novērš korozijas rašanos. To var izdarīt ar lakošanas un krāsošanas palīdzību, jo šo krāsu sastāvā ir īpaši komponenti, kas neitralizē rūsu vai vispār neļauj tai parādīties.
Arī mikroorganismi un ūdensaugi spēj sabojāt ūdens transportu, tā pārvietošanos un pat palielina degvielas patēriņu, tāpēc zemūdens korpusa daļu ir jānokrāso ar krāsu, kas pasargā pret „jūras zīļu” pielipšanu. Šīs krāsas izdala vielas, kuras mikroorganismiem neļauj piestiprināties, zem ūdens līnijas esošai, korpusa virsmai.
Krāsas, ar kurām kuģa korpuss tiek pasargāts no korozijas iedalās vienkomponentu un divu komponentu krāsās. Vienu komponentu krāsas nesatur cietinātājus, bet divkomponentu satur, tāpēc tās ir efektīgākas. Krāsas, ar kurām tiek krāsots kuģa korpuss, lai tas tiktu pasargāts pret jūras mikroorganismiem, iedalās pašattīrošās, maigās un cietās krāsās.
Ja tiek ievērota pareiza kuģu apstrāde (krāsošana vai lakošana), tad kuģis ilgstošāk tiek pasargāts no korozijas un jūras mikroorganismu pielipšanas, tāpēc to var salīdzinoši ilgāk ekspluatēt un izmantot, nekā neapstrādātu kuģi.

Author's comment
Editor's remarks
Atlants