-
Zīmoli kā pircēju piesaistes paņēmiens
Nobeigums
Autora secinājumi ir šādi:
• Arī konkurentiem var būt pircēja vajadzību apmierināšanai noderīgs produkts;
• Lai pircējs iegādātos konkrētā uzņēmuma preci (pakalpojumu), tai jābūt konkurētspējīgai, t. i., tai ar kaut ko jāatšķiras (vēlams būtiski) no konkurentu produkta: ar kvalitāti, ar cenu vai citu raksturlielumu, piemēram, elektrības taupību, lietošanas ilgumu;
• Ja precei šo raksturlielumu nav, tad lielāka uzmanība jāvelta citiem mārketinga kompleksa elementiem, kā, piemēram, pircējiem izdevīgas vietas izvēlē, preces (pakalpojuma) piegādē, pēcpārdošanas servisam, papildpakalpojumiem, garantijas laikam, apkalpošanas kultūrai, reklāmai, uzņēmuma tēlam – reputācijai.
Komunikācija rada sadarbību starp uzņēmuma piedāvāto produktu un patērētāju, taču tikai tādā gadījumā, ja abas puses, viena otru saprot, tas ir, runā vienā valodā, lieto savstarpēji saprotamus simbolus. Uzņēmumam uz komunikāciju ir jāraugās kā uz procesu, kas nekad nedrīkst būt pārtraukts, jo tad uzņēmuma darbība būs veiksmīga. Pretējā gadījumā, sabiedrība būs vienaldzīga pret uzņēmuma eksistenci vai arī apšaubīs tā tēlu. Lai tas nenotiktu, mārketinga komunikācija ietver sevī četrus elementus, ar kuru palīdzību uzņēmums vēršas pie sabiedrības – sākot ar uzņēmuma atrašanās vietu, personāla kompetenci un beidzot ar reklāmas kampaņām.
Personīgā pārdošana, noieta stimulēšana, sabiedriskās attiecības un reklāma – ne vienmēr ir efektīvs komunikācijas līdzeklis vienam un tam pašam produktam, jo ne vienmēr jāuzrunā būs viena mērķauditorija ar vienām un tām pašām vajadzībām. Tāpēc uzņēmumam ir rūpīgi jāizplāno, kuru no elementiem, vai arī tos kombinējot, tam ir vislietderīgāk izmantot, lai sasniegtu savu mērķi – savu mērķauditoriju ievadītu pareizā „gultnē”, līdz ar to gūtu sev kādu labumu.
…
Mūsdienās mārketinga virzītājspēku būtiskā nozīme un konkurētspējas aspekti, kas ietekmē patērētāju uzvedību un tās ietekmējošos faktorus, kļūst izskaidrojošāki un pieaug pastiprinātas konkurences piesātinājuma apstākļos (kad produkcijas sortiments kļūst arvien līdzīgāks), kā arī sociālās kultūras (plaša patēriņa un populārās kultūras ietekmē tiek radītas jaunas sociālas vērtības un normas), kas izmaiņu situācijā un ātras informācijas aprites sabiedrības laikmetā, kad virtuāli samazinās vai izzūd attālumu un attiecību robežas, norāda uz būtisku produktu virzīšanas efekta nozīmi.