Author:
Evaluation:
Published: 16.01.2017.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Used
  • Research Papers 'Vīriešu un sieviešu stereotipi Disneja multiplikācijas filmās', 1.
  • Research Papers 'Vīriešu un sieviešu stereotipi Disneja multiplikācijas filmās', 2.
  • Research Papers 'Vīriešu un sieviešu stereotipi Disneja multiplikācijas filmās', 3.
  • Research Papers 'Vīriešu un sieviešu stereotipi Disneja multiplikācijas filmās', 4.
  • Research Papers 'Vīriešu un sieviešu stereotipi Disneja multiplikācijas filmās', 5.
  • Research Papers 'Vīriešu un sieviešu stereotipi Disneja multiplikācijas filmās', 6.
  • Research Papers 'Vīriešu un sieviešu stereotipi Disneja multiplikācijas filmās', 7.
  • Research Papers 'Vīriešu un sieviešu stereotipi Disneja multiplikācijas filmās', 8.
  • Research Papers 'Vīriešu un sieviešu stereotipi Disneja multiplikācijas filmās', 9.
  • Research Papers 'Vīriešu un sieviešu stereotipi Disneja multiplikācijas filmās', 10.
  • Research Papers 'Vīriešu un sieviešu stereotipi Disneja multiplikācijas filmās', 11.
  • Research Papers 'Vīriešu un sieviešu stereotipi Disneja multiplikācijas filmās', 12.
  • Research Papers 'Vīriešu un sieviešu stereotipi Disneja multiplikācijas filmās', 13.
  • Research Papers 'Vīriešu un sieviešu stereotipi Disneja multiplikācijas filmās', 14.
  • Research Papers 'Vīriešu un sieviešu stereotipi Disneja multiplikācijas filmās', 15.
  • Research Papers 'Vīriešu un sieviešu stereotipi Disneja multiplikācijas filmās', 16.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
  TEORĒTISKĀ DAĻA    4
  Kultivācijas teorija    4
  Kultivācijas teorijas pieņēmumu bāze    4
  Kultivācijas teorijas testēšana    6
  EMPĪRISKĀ DAĻA    8
  SECINĀJUMI    12
  Izmantotie informācijas avoti    13
  PIELIKUMS    15
Extract

SECINĀJUMI
1. Ne tikai bērnu, bet arī pieaugušo vidū pastāv stereotipi par dzimumiem, kurus radījušas pasakas, bērnu literatūra, multiplikācijas filmas u.c. vietās atrodamie iedomātie tēli.
2. Multiplikācijas filma Ledus sirds ir pozitīvs piemērs Disney multiplikācijas filmu vidū, jo ir manāmi centieni līdzšinējos stereotipus par princesēm, mīlestību, sievietēm u.c. lauzt. Centrālās ir māsu attiecības nevis prinča un princeses vai citu pretējo dzimumu pārstāvju mīlas stāsts. Tāpat multiplikācijas filmā aizskarta arī tēma par sevis saprašanu un iemīlēšanu, proti, Elsas sapratne par savām spējām un necenšanās tās vairs ierobežot, bet gan iemācīties tās kontrolēt, nenodarot ļaunu citiem.
3. Ir pamats uzskatīt, ka turpmāk Disney centīsies radīt stereotipus lauzošas multiplikācijas filmas, jo, vadoties pēc Ledus sirds popularitātes, sabiedrībai šādas multiplikācijas filmas patīk. Aptaujā no visām Disney multiplikācijas filmām visbiežāk tika pieminēta tieši Ledus sirds.
4. Analizējot respondentu atbildes par to, kādiem jābūt reālās un kādiem – izdomātas pasaules dižciltīgo tēliem, iespējams secināt, ka multiplikācijas filmu varoņiem jāspēj sevī apvienot daudzas īpašības, tostarp arī tādas, kuras ir grūti apvienot vienā cilvēkā. Turpretī reālās dzīves tēliem pazudusi iekšējā pasaule un dominē sevis parādīšana. Tas nozīmē, ka pat pieauguši cilvēki neredz neko nepareizu multiplikācijas filmu radītajos tēlos un šie stereotipi uz viņiem ir iedarbojušies tik tālu, ka viņi tos pat nepamana un turpina izplatīt tālāk (šajā gadījumā – aptaujā).
5. Daļēji pierādīta kultivācijas esamība, izmantojot četrus atvērtos jautājumus aptaujā. Pēc atbildēm noskaidrojās, ka cilvēku priekšstati par izdomātajiem (arī TV) rādītajiem dižciltīgajiem tēliem un reālās dzīves dižciltīgajām personām, ir krietni atšķirīgi. …

Author's comment
Atlants