-
Latvijas mājražotāji lauku tūrisma piedāvājumā un to loma Latvijas tūrisma zīmola veidošanā
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 4 | |
1. | Mājražotāji, kā tūrisma produkts | 6 |
2. | Zīmols un tā loma tūrismā | 11 |
2.1. | Zīmols, tā veidošana un veidi | 11 |
2.2. | Pieredze tūrisma zīmola veidošanā | 14 |
2.3. | Latvijas tūrisma zīmols - „Best enjoyed slowly” | 15 |
2.4. | Lauku tūrisma loma valsts tūrisma zīmola veidošanā | 17 |
3. | Pētījuma metožu pamatojums | 22 |
4. | Latvijas mājražotāju loma Latvijas tūrisma zīmola veidošanā | 25 |
4.1. | Latvijas mājražotāju piedāvājums lauku tūrismā | 25 |
4.2. | Nozares profesionāļu vērtējums par mājražotāju nozīmi tūrisma zīmola veidošanā | 27 |
4.3. | Iedzīvotāju vērtējums par mājražotāju nozīmi tūrisma zīmola veidošanā | 29 |
4.4. | Latvijas mājražotāju nozīme tūrisma zīmola veidošanā | 32 |
Secinājumi | 35 | |
Priekšlikumi | 36 | |
Izmantotā literatūra un avoti | 37 | |
Pielikumi | 38 |
Secinājumi.
1. Slovēnijā lauku tūrisms ir kļuvis par ļoti svarīgu darbību lauku apvidos Ņemot vērā lauksaimniecības slēgšanas un ekonomikas, vides ražošanas problēmas, tūrisms, ir nozare, kas varētu glābt laukus no, ekonomikas un vides samazināšanās.
2. Zīmols „Best enjoyed slowly” ir cieša nozīmes saistība ar jaunā tūrisma veidu „lēnais tūrisms” (slow tourism), kur Latvija var piedāvāt ekotūrismu, lauku tūrismu, pārgājienus, velomaršrutus. Latvija var piedāvāt pasaulei lēno tūrismu apvienojumā ar „slow food” kustību.
3. Latvijas Mājražotāju biedrība, tūrisma asociācijas un aģentūras ir diezgan aktīvas sociālajā tīklā „facebook.com”, kā arī lielai daļai mājražotāju ir savas elektroniskās mājaslapas. Tas palīdz vieglāk atrast kontaktinformāciju un ceļošanas iespējas ceļotājiem.
4. Tūrisma attīstības valsts aģentūra, veidojot kulinārā tūrisma produktu, rīko seminārus uzņēmējiem lauku apvidos. Zīmols palīdz realizēt šos produktus, bet īstie zīmola realizētāji ir uzņēmēji, kuri piedāvā produktu/pakalpojumu tūristam.
5. Liela daļa reģistrēto mājražotāju ir gatavi uzņemt tūristus, balstoties uz to, vietējā tūrisma aģentūra „Skaistie skati” izstrādājusi plašu piedāvājumu, kur iekļauti mājražotāju apmeklējumi. Šādus maršrutus pārsvarā izmanto seniori, bet 20 – 40 gadu vecumu grupas ceļotāji Latvijas teritorijā ceļo maz vai neceļo vispār.
…
Atsevišķas atsauces nekvalitatīvas.