-
Vadīšanas stili un to ietekme uz uzņēmuma darbību
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 3 | |
1.1. | Vadības stili | 5 |
2. | EMPĪRISKAIS PĒTĪJUMS | 14 |
2.1. | Restorāna raksturojums | 14 |
2.2. | Restorāna vadīšanas stils | 16 |
4. | SECINĀJUMI | 26 |
5. | PRIEKŠLIKUMI | 26 |
PIELIKUMI | 29 |
5. PRIEKŠLIKUMI
Priekšlikumi Latvijas restorānam „X” varētu būt sekojoši:
1. Restorāna „X” vadītājai izmainīt savu pieeju pret darbiniekiem uz vairāk draudzīgu;
2. Restorāna „X” vadītājam ir jābūt vairāk pārliecinātam par saviem lēmumiem un rīkojumiem;
3. Autors iesaka organizācijas vadībai ieviest papildus fiksētai darba algai bonusu sistēmu, kas būs atkarīga no darba rezultātiem un padarītā darba apjoma visiem darbiniekiem, nevis tikai viesmīļiem. Katra nostrādātā gada beigās vadībai izskatīt iespēju izmaksāt prēmijas darbiniekiem, balstoties uz katra darbinieka ieguldījumu un uzņēmuma darbības efektivitāti iepriekšējā gadā;
4. Vēl viens priekšlikums valdībai varētu būt maksāt darbiniekiem dubultā svētku dienās;
5. Organizēt vairāk kopīgos pasākumus, tādus kā sporta spēles, kādu svētku kopīga svinēšana, kopējie izbraukumi utt.;
6. Autors piedāvā valdībai ieviest tādu sistēmu, kā „tējas naudas” vienmērīga sadalīšana starp visiem (gan starp trauku mazgātājiem, gan starp pavāriem), kuri strādā šajā dienā. Tas ir ļoti labs motivātors darbiniekiem, kā arī rādītājs vai klients bija apmierināts ar ēdienu, ar apkalpošanu, ar kvalitāti, vai nē, kā arī uzlabot attiecības kolektīvā.
…
Darbā autora pētnieciskais jautājums būs saistīts ar vadīšanas stiliem un to ietekmi uz uzņēmuma darbību „X” restorānā, kas atrodas Latvijā. Darbā ir LITERATŪRAS ANALĪTISKAIS PĀRSKATS, EMPĪRISKAIS PĒTĪJUMS, VADĪŠANAS STILU PĒTĪJUMI AR APTAUJAS REZULTĀTIEM UN PILNVEIDOŠANAS VIRZIENI, SECINĀJUMI, PRIEKŠLIKUMI, LITERATŪRAS SARAKSTS, PIELIKUMI. Darba mērķis – balstoties uz teoriju par vadīšanas stiliem, izpētīt tos, izstrādāt pilnveidošanas virzienus vadības stilu izvēles pētāmajā restorānā. Darba metodoloģiskais pamats ir vietējo un ārzemju autoru darbi, speciālā mācību literatūra un uzņēmumu dokumentācija. Pārsvarā izmantoti materiāli, kas satur informāciju par vadīšanu, vadīšanas stiliem, restorāna biznesa organizāciju. Darbā tika izmantoti dažādi materiāli, kas autoram deva iespēju izpētīt un vērtēt stilus, kurus vadītājs pielietoja restorāna kolektīva vadīšanā.
