Author:
Evaluation:
Published: 17.04.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
  • Summaries, Notes 'Starptautiskā tirdzniecība', 1.
  • Summaries, Notes 'Starptautiskā tirdzniecība', 2.
  • Summaries, Notes 'Starptautiskā tirdzniecība', 3.
  • Summaries, Notes 'Starptautiskā tirdzniecība', 4.
Extract

Starptautiskā tirdzniecība ir valstu savstarpēja preču un pakalpojumu pārdošana, turklāt svarīgs nosacījums ir šajā pārdošanā valstīm īstenot ieveduma un izveduma darījumus, turklāt starptautiskā tirdzniecības līguma slēdzējiem – uzņēmumiem – līguma slēgšanas brīdī jāatrodas dažādās valstīs. Starptautiskā tirdzniecība nozīmē, ka daļa valstī saražoto preču un pakalpojumu tiek piedāvāta starptautiskajā tirgū, līdz ar to tiek pārdota citām valstīm. Tāpat arī daļa preču un pakalpojumu tiek iepirkta no citām valstīm. Līdz ar to var runāt par importu un eksportu. Imports ir citu valstu ražotās produkcijas vai piedāvāto pakalpojumu patērēšana savas valsts iekšzemē. Eksports savukārt ir pretējs process – valsts ražoto produktu un piedāvāto pakalpojumu pārdošana patēriņam citās valstīs.
Starptautiskās darba dalīšanas pamats ir ražošanas resursu nevienmērīgs sadalījums pa pasaules valstīm un tie ir, pirmkārt, nevienmērīgi sadalīti dabas resursi, otrkārt, valstis atšķiras ar savu zinātniski tehnisko potenciālu, treškārt, dažāda ir arī darbinieku kvalifikācija, ceturtkārt, valstu ekonomiskās attīstības līmenis, saimniekošanas efektivitāte.…

Author's comment
Atlants