-
Cenu politika
Secinājumi un priekšlikumi.
1.Uzņēmumā izmantotais cenu kalkulācijas veids ir pieņemams.
2.Uzņēmumā ražo tikai paliktņus un to daļas un izmanto aprakstīto kalkulāciju.
3.Uzņēmumā pastāvošā cenu noteikšanas metode ir : uz izmaksām orientētas cenas.
4.Daļēji uzņēmumā varēja novērot, ka cenu kalkulācijas veic gan pircējs un pārdevējs un tad vienojas par cenu savā starpā.
5.Kalkulācijā nevajadzētu atsevišķi izdalīt naglu izmaksas vienai vienībai, jo tās var iekļaut ražošanai nepieciešamo izejvielu izmaksās.
6.Uzņēmums, pēc vajadzības, ir arī spējīgs ražot paliktņus pat zem to pašizmaksas, lai tikai saglabātu pircēju.
7.Lai zinātu produkcijas vienības minimālo cenu, ir jāņem visas nepieciešamās cenas maksimālā apjomā.(dēļu cenas, naglu cenas, pārvadātāja izmaksas).
…
Kas ir cena? Lai runātu par cenu politiku mums ir jānoskaidro, kas tad ir cena? Cena ir preces maiņas vērtības izpausme. Maiņas vērtība piemīt jebkurai precei. Tirgus ekonomikas pamatnosacījums – tirgus nosaka cenas. Cenas nekad nevar būt augstākas kā „tirgus pieļauj”. Citiem vārdiem sakot, produkta cena nedrīkst pārsniegt pircēja vēlmi par to maksāt. Produkta cenas noteikšana ir viens no vissvarīgākajiem uzņēmuma lēmumiem, jo cena ir produkta visredzamākā pazīme. Cena informē par kvalitātes un vērtības līmeni. Cena ir svarīga, jo : • tā būtiski ietekmē ieņēmumus un līdz ar to arī peļņu; • cena ir pretēji proporcionāla daudzumam, kuru uzņēmums ir spējīgs pārdot. Visbiežāk cenai pieaugot pieprasījums samazinās.


