-
Mārketinga informācijas sistēma
Visizplātītākās primāras informācijas iegūšanas metodes ir aptauja, novērojumi, eksperiments un imitācija. Visbiežāk lietojamā informācijas iegūšanas metode ir aptauja, kuras paveids var būt intervija. Anketa ir pats izplatītākais līdzeklis primāro datu iegūšanai. Anketa ari prasa rūpīgu pārbaudi, izstrādi un trūkumu novērošanu pirms plašas izmantošanas. Visa savākta informācija tiek papildināta ar sekundāro, kuras priekšrocības ir:
tā ir lētākā par primāro informāciju;
ātrāk notiek datu savākšana;
neatkarīgo avotu salīdzinājums veicina objektivitāti;
izskatāmā jautājuma izstrādāšanās pilnība dažādos avotos ļauj izdarīt konkrētākus secinājumus.
Sekundāro informāciju mēdz iedalīt: valdības informācija un valdībai nepakļautā informācija, kurā savukārt var izdalīt divas grupas: pusoficiālā un komerciālā.1
Mārketinga pētījumi
Mārketinga pētījumi sākotnēji tika veikti, lai atrastu tehnikas, kas ļautu palielināt pārdošanas apjomu, nevis apmierināt patērētājus. …
Mārketings arvien vairāk balstās uz informāciju, nevis tikai uz brutālu pārdošanas spēku. Katram uzņēmumam jāorganizē tā, lai mārketinga vadītāji saņemtu informācijas plūsmu. Lai viņi spētu organizēt, analizēt, plānot, īstenot un kontrolēt. Uzņēmumi pēta savu vadītāju vajadzību pēc informācijas un veido mārketinga informācijas sistēmas, lai apmierinātu šos vajadzības. Mārketinga informācijas sistēma (MĪS) ietver cilvē¬kus, aprīkojumu un procedūras, kas apkopo, sašķiro, analizē, novērtē un izplata nepieciešamu, laicīgu un precīzu informāciju cilvēkiem, kas pieņem ar mārketingu saistītus lēmumus. Šo informāciju iegūst, izmantojot uzņēmuma iekšējos pierakstus, zināšanas par tirgu, tirgus pētījumus un mārketinga lēmumu atbalsta analīzi.




