Author:
Evaluation:
Published: 10.07.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Not used
  • Research Papers 'Ievads komunikācijas teorijās. Masu komunikācija', 1.
  • Research Papers 'Ievads komunikācijas teorijās. Masu komunikācija', 2.
  • Research Papers 'Ievads komunikācijas teorijās. Masu komunikācija', 3.
  • Research Papers 'Ievads komunikācijas teorijās. Masu komunikācija', 4.
  • Research Papers 'Ievads komunikācijas teorijās. Masu komunikācija', 5.
  • Research Papers 'Ievads komunikācijas teorijās. Masu komunikācija', 6.
  • Research Papers 'Ievads komunikācijas teorijās. Masu komunikācija', 7.
  • Research Papers 'Ievads komunikācijas teorijās. Masu komunikācija', 8.
  • Research Papers 'Ievads komunikācijas teorijās. Masu komunikācija', 9.
  • Research Papers 'Ievads komunikācijas teorijās. Masu komunikācija', 10.
  • Research Papers 'Ievads komunikācijas teorijās. Masu komunikācija', 11.
  • Research Papers 'Ievads komunikācijas teorijās. Masu komunikācija', 12.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Masu komunikācijas attīstība    4
1.1.  Prese    4
1.2.  Radio    5
1.3.  Kino un televīzija    5
1.4.  Internets    5
2.  Masu komunikācijas specifika    7
3.  Masu komunikācijas modelis    8
4.  Masu komunikācija mūsdienās    10
  Secinājumi    11
Extract

SECINĀJUMI
Tieši tā pat kā komunikācijas zinātnei arī masu komunikācijas nozarei ir ļoti sena bagāta vēsture. Masu komunikācija visbiežāk ir tikusi izmantota kā spēcīgs, taču fiziski nevardarbīgs, masu vadīšanas ierocis. Masu komunikācijas un politiskās varas attiecībās jautājums par varu vienmēr ir bijis saistīts mediju spēcīgo ietekmi. Efektīvi valda tas, kurš efektīvi izmanto mediju varas iespējas.
Masu komunikācijas funkcija laika gaitā arī ir krasi mainījusies, mūsdienās vairs nav tik daudz kā propagandas ierocis, bet gan spēcīgs sabiedriskās domas veidošanas instruments. Ne jau par velti brīvi un neatkarīgi masu mediji tiek dēvēti par ceturto valsts varu. Es velētos citēt 19.gs krievu filozofu Vladimiru Solovoju:
„„Publika” pati nedomā tāpat kā pati sev nešuj zābakus un necep maizi. Gan garīgajā, gan materiālajā jomā tā savā dzīvē izmanto visu gatavu un gatavās domas veicina tās pašapmierinātību.”
Lai gan mūsdienās valda kultūras pārbagātība visās dzīves sfērās un visu sabiedrību nevar „bāzt vienā maisā”, lielākā daļa vidusmēra cilvēki tomēr dod priekšroku gataviem viedokļiem, domam un pārliecībām. Turklāt, mūsdienu medijos nepastāv jautājums par ziņojuma patiesumu. Šodien ikkatrs var sniegt ziņojumu, tieši tā pat kā informācijas patērētājs var izvēlēties to atkarībā no saviem uzskatiem un pārliecības.


Author's comment
Atlants