-
Pārdošanas komanda, tās dalībnieki
Nr. | Chapter | Page. |
1. | Pārdošanas vadība | 3 |
1.1. | Pārdošanas personāls | 3 |
1.2. | Pārdošanas speciālists | 4 |
1.3. | Motivācija pārdošanas mērķu sasniegšanai | 5 |
Izmantoto avotu un literatūras saraksts | 6 |
1.3. Motivācija pārdošanas mērķu sasniegšanai
Motivācija — iekšējas intereses, dziņas, vēlmes, nostājas, kas izraisa cilvēka aktivitāti un virza viņu rīcību. Motivēšanas procesu varētu modelēt: vajadzības - mērķa nospraušana - darbība - mērķa sasniegšana - vajadzības. Būtiskā motivācija —faktori, kas liek darbiniekam izturēties ar īpašu attieksmi pret darbu. Šie faktori ietver atbildību (sajūtu, ka viņa darītais darbs ir svarīgs), darbības brīvību, iespēju izmantot un uzlabot prasmes un iemaņas, interesants darbs un izaugsmes iespējas. Nebūtiskā motivācija — kas ir darīts priekš darbiniekiem, lai motivētu viņus. Te tiek ietverti tādi atlīdzības veidi kā algas pielikums, prēmijas vai paaugstinājums darbā un sodi — disciplinārie sodi, kritika un algas ieturējumi vai samazināšana (O’Reillijs, 2001, 152).
Pārdošanas speciālistiem un vadītājiem motivācija ir viens no būtiskiem iemesliem, kas liek viņiem strādāt ar visu atdevi. Motivācijas kritēriji var būt īstermiņa un ilgtermiņa.…
Pārdošanas vadība: pārdošanas komanda, tās dalībnieki Viens no vissvarīgākajiem jebkuras organizācijas konkurētspēju un izdzīvošanu noteicošiem faktoriem ir cilvēki – proti – uzņēmuma personāls. Personāla nozīmi grūti pārvērtēt, jo cilvēku darbs ir visu pārējo organizācijas resursu izmantošanas dzinējspēks. Pārdošanas personāla stratēģija ietekmē pārdošanas personāla struktūru. Ja uzņēmums pārdod vienu produktu līniju vienai gala lietotāju nozarei ar klientiem daudzās vietās, tas izmantos teritoriālo pārdošanas personāla struktūru. Ja uzņēmums pārdod daudzus produktus dažāda veida klientiem, tam varētu būt nepieciešama produkta vai tirgus pārdošanas personāla struktūra. Efektīva tirdzniecības personāla vadība nepieciešama, lai ieviestu uzņēmuma izvēlēto pārdošanas personāla sistēmu un sasniegtu tā pārdošanas mērķus. Pārdošanas personāla vadība ietver pārdošanas pārstāvju atlasi un pieņemšanu darbā, apmācību, pārraudzību, motivāciju un vērtēšanu.