Author:
Evaluation:
Published: 15.03.2011.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 4 units
References: Not used
  • Research Papers 'Mūzikas terapija', 1.
  • Research Papers 'Mūzikas terapija', 2.
  • Research Papers 'Mūzikas terapija', 3.
  • Research Papers 'Mūzikas terapija', 4.
  • Research Papers 'Mūzikas terapija', 5.
  • Research Papers 'Mūzikas terapija', 6.
  • Research Papers 'Mūzikas terapija', 7.
  • Research Papers 'Mūzikas terapija', 8.
  • Research Papers 'Mūzikas terapija', 9.
  • Research Papers 'Mūzikas terapija', 10.
  • Research Papers 'Mūzikas terapija', 11.
  • Research Papers 'Mūzikas terapija', 12.
  • Research Papers 'Mūzikas terapija', 13.
  • Research Papers 'Mūzikas terapija', 14.
  • Research Papers 'Mūzikas terapija', 15.
  • Research Papers 'Mūzikas terapija', 16.
  • Research Papers 'Mūzikas terapija', 17.
  • Research Papers 'Mūzikas terapija', 18.
  • Research Papers 'Mūzikas terapija', 19.
  • Research Papers 'Mūzikas terapija', 20.
  • Research Papers 'Mūzikas terapija', 21.
  • Research Papers 'Mūzikas terapija', 22.
  • Research Papers 'Mūzikas terapija', 23.
  • Research Papers 'Mūzikas terapija', 24.
  • Research Papers 'Mūzikas terapija', 25.
  • Research Papers 'Mūzikas terapija', 26.
  • Research Papers 'Mūzikas terapija', 27.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    3
  Annotation    4
  Ievads    5
1.  Kas ir mūzikas terapija    6
2.  Mūzikas terapijas vēsture    8
2.1.  Mūzikas terapijas renesanse    9
2.2.  Mūzikas terapijas vēsture Latvijā    10
3.  Mūzikas terapija mūsdienās    11
4.  Metodes un rezultāti    13
5.  Mūzikas terapijas ieteikumi dažādu problēmu mazināšanai vai novēršanai    14
6.  Pētījuma rezultātu analīze    16
  Secinājumi    22
  Izmantotās informācijas avotu saraksts    23
  Pielikums    24
Extract

Pasaules Mūzikas terapijas federācija 1996. Gadā izstrādājusi vienotu mūzikas terapijas definīciju:
„Mūzikas terapija ir mūzikas un/vai citu mūzikas elementu (skaņas, ritma, melodijas, harmonijas) izmantošana kvalificēta mūzikas terapeita vadībā darbā ar pacientu vai pacientu grupu, lai uzlabotu un paaugstinātu komunikācijas, mācīšanās, mobilizācijas, pašizpausmes, organizēšanās spējas un sasniegtu citus terapeitiski svarīgus mērķus, saskaņā ar pacienta fiziskajām, emocionālajām, mentālajām, sociālajām un kognitīvajām vajadzībām.” (3)
Personība un skaņa – uz šīm divām lietām balstīts diezgan jauns mūsdienu psiholoģijas virziens – mūzikas terapija. Mūzikas terapija ir patstāvīga uz praksi orientēta zinātnes nozare, kura ir ciešā saiknē ar citām zinātnes nozarēm, sevišķi ar medicīnu, sociālajām zinātnēm, mūzikas zinātni un pedagoģisko psiholoģiju. Šī terapija ir mūzikas zinātnisks pielietojums terapeitiskiem nolūkiem.
Mūzikas terapija ir draugs un sabiedrotais klasiskajai medicīnai, jo mūzikas terapeiti nav nedz tautas dziednieki, nedz burvji, un nepieskaita sevi pie kādām alternatīvām medicīnas nozarēm, bet gan tieši otrādi – mūzikas terapeiti sadarbojas ar ģimenes ārstiem, ar ārstiem un māsām slimnīcās, rehabilitācijas iestādēs, ar fizioterapeitiem, ergoterapeitiem, psihiatriem un psihoterapeitiem, ar sociālajiem darbiniekiem, pedagogiem, psihologiem un citiem speciālistiem. (1; 3; 4)
Cilvēks ir evolūcijas produkts un šobrīd notiek strauja attālināšanās no tūkstošiem gadu ierastās vides un iesoļošana tehnogēno skaņu pasaulē un cilvēks vienubrīd atskārš, ka sen nav dzirdējis putnu dziedāšanu – visapkārt tikai automašīnas, televizori, lifti. Tehniskās skaņas cilvēkā rada paaugstinātu nogurdinātību un stresu. Šīs problēmas risināt var palīdzēt mūzikas terapijas speciālists. Pašdarbība šajā jomā nav ieteicama, jo, ja mūzikas disks vai audiokasete būs izvēlēta uz labu laimi, var sadurties ar zemūdens akmeņiem un iedarbība var pastiprināt negatīvismu. (1)
Mūzikas terapijā, specifiskas muzikālas aktivitātes laikā, kuras norisinās starp klientu un terapeitu, mūzika palīdz risināt dažādas fiziskas un emocionālas problēmas, piemēram, mazināt trauksmi, hroniskas sāpes. Objektīvā un subjektīvā iedarbība dod iespēju mūziku izmantot visdažādāko slimību terapeitiskā ārstēšanā vai kā papildterapiju līdzās citām organismu slimību ārstēšanā, fiziskas un garīgas invaliditātes, attīstības un uzvedības traucējumu, kā arī smadzeņu bojājumu, neirožu, psihožu, arī runas attīstības traucējumu un dzirdes bojājumu gadījumos.…

Author's comment
Atlants