Author:
Evaluation:
Published: 31.03.2016.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Eksāmena atbildes pedagoģiskajā psiholoģijā', 1.
  • Summaries, Notes 'Eksāmena atbildes pedagoģiskajā psiholoģijā', 2.
  • Summaries, Notes 'Eksāmena atbildes pedagoģiskajā psiholoģijā', 3.
  • Summaries, Notes 'Eksāmena atbildes pedagoģiskajā psiholoģijā', 4.
  • Summaries, Notes 'Eksāmena atbildes pedagoģiskajā psiholoģijā', 5.
Extract

9. Ar ko atšķiras skolotāja autoritāte pirmsskolas un sākumskolas vecuma bērniem no skolotāja autoritātes vidusskolēniem?
Skolotāja autoritāte pirmsskolas un sākumskolas vecumā bērniem ir liela nozīme. Ja skolotājs teica tā, tad tā ir jābūt, un nevar būt savādāk, pēc bērna uztveres, jo skolotājs ir kaut kas īpašs, kuru ir jāklausa. Bet vidusskolēniem jau ir savs viedoklis par lietām un skolotājs ir kā zināšanu strukturētājs, kas visu saliek pa plauktiņiem un ievieš skaidrību. Šiem skolotājiem nav liela autoritāte, nekā pirmsskolas un sākumskolas skolotājiem.
10. Kādi psiholoģiskie iemesli var slēpties zem apgalvojuma „tu esi slinks”, vai „man slinkums”?
Ātra uzdevumu izpilde, jo bērns visu saprot un paspēj visu izdarīt ātri. Gribas piepūle - pūlējies – labi, kavē - slinks.
Zems pašvērtējums, ka esmu slikts, nevērtīgs. Ja nekas netiek darīts, tad pasargā sevi no kļūdām, no neizdošanās riska. Visbiežākie iemesli ir saistīti, ka psiholoģiski kaut kas nomāc cilvēku.
11. Nosauciet vismaz 3 skolēnu zaudējumus, kuru pastiprināts risks ir saistīts ar tehnoloģiju attīstību!
1) neatceras informāciju
2) nav kritiskums (novērtējums)
3) atkarība.…

Author's comment
Atlants