Author:
Evaluation:
Published: 28.11.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 4 units
References: Not used
  • Presentations 'Pīters Pauls Rubenss', 1.
  • Presentations 'Pīters Pauls Rubenss', 2.
  • Presentations 'Pīters Pauls Rubenss', 3.
  • Presentations 'Pīters Pauls Rubenss', 4.
  • Presentations 'Pīters Pauls Rubenss', 5.
  • Presentations 'Pīters Pauls Rubenss', 6.
  • Presentations 'Pīters Pauls Rubenss', 7.
  • Presentations 'Pīters Pauls Rubenss', 8.
  • Presentations 'Pīters Pauls Rubenss', 9.
  • Presentations 'Pīters Pauls Rubenss', 10.
  • Presentations 'Pīters Pauls Rubenss', 11.
  • Presentations 'Pīters Pauls Rubenss', 12.
  • Presentations 'Pīters Pauls Rubenss', 13.
  • Presentations 'Pīters Pauls Rubenss', 14.
  • Presentations 'Pīters Pauls Rubenss', 15.
  • Presentations 'Pīters Pauls Rubenss', 16.
  • Presentations 'Pīters Pauls Rubenss', 17.
  • Presentations 'Pīters Pauls Rubenss', 18.
  • Presentations 'Pīters Pauls Rubenss', 19.
Extract

Rubenss bija dzimis Vācijā, uz kurieni bija emigrējuši viņa vecāki, bēgdami no inkvizīcijas
Kad Pīteram Paulam palika 12 gadu, viņa matē ar bērniem devās atpakaļ uz Flandriju.
Antverpenē Rubenss mācījās latīņu skolā
Paralēli skolas gaitām jaunietis sāka mācīties glezniecību pie vairākiem tolaik slaveniem māksliniekiem.
1600. gadā Rubenss devās uz Itāliju.
Visilgāk jaunais gleznotājs uzturējās Mantujā un kļuva par turienes valdnieka hercoga Gonzago mākslinieku.
Tikai mātes slimība un nāve lika viņam atgriezties Antverpenē
1609. gadā Rubenss kļuva par Flandrijas pārvaldnieka erchercoga Alberta un spāņu princeses Izabellas galma mākslinieku
Viņu apbēra ar pasūtījumiem, jo ikviens sabiedrības augstāko aprindu cilvēks uzskatīja par nepieciešamu iegūt Rubensa gleznotu savu vai tuvinieku ģīmetni
Antverpenes periods.
Rubensam patika gleznot kailus cilvēku ķermeņus, spraigas kustības, patika izcelt šo ķermeņu vitalitāti
Mākslinieks daudz gleznojis mitoloģiskas tēmas par antīko dievu un cilvēku varoņdarbiem
Rubensa mitoloģiska sižeta kompozīcijas ir ļoti dinamiskas, ekspresīvas, kompozicionāli kārtotas asimetriski, pa diagonālēm vai līkloču līnijām, balstītas uz spēcīgiem tumšāku un gaišāku toņu pretstatiem
raksturīgas skanīgas, piesātinātas krāsas, daudz intensīvi sarkanu toņu.…

Author's comment
Atlants