Author:
Evaluation:
Published: 06.09.2007.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 13 units
References: Used
  • Research Papers 'Uzņēmuma tirgus izpēte jauna produkta ieviešanai', 1.
  • Research Papers 'Uzņēmuma tirgus izpēte jauna produkta ieviešanai', 2.
  • Research Papers 'Uzņēmuma tirgus izpēte jauna produkta ieviešanai', 3.
  • Research Papers 'Uzņēmuma tirgus izpēte jauna produkta ieviešanai', 4.
  • Research Papers 'Uzņēmuma tirgus izpēte jauna produkta ieviešanai', 5.
  • Research Papers 'Uzņēmuma tirgus izpēte jauna produkta ieviešanai', 6.
  • Research Papers 'Uzņēmuma tirgus izpēte jauna produkta ieviešanai', 7.
  • Research Papers 'Uzņēmuma tirgus izpēte jauna produkta ieviešanai', 8.
  • Research Papers 'Uzņēmuma tirgus izpēte jauna produkta ieviešanai', 9.
  • Research Papers 'Uzņēmuma tirgus izpēte jauna produkta ieviešanai', 10.
  • Research Papers 'Uzņēmuma tirgus izpēte jauna produkta ieviešanai', 11.
  • Research Papers 'Uzņēmuma tirgus izpēte jauna produkta ieviešanai', 12.
  • Research Papers 'Uzņēmuma tirgus izpēte jauna produkta ieviešanai', 13.
  • Research Papers 'Uzņēmuma tirgus izpēte jauna produkta ieviešanai', 14.
  • Research Papers 'Uzņēmuma tirgus izpēte jauna produkta ieviešanai', 15.
  • Research Papers 'Uzņēmuma tirgus izpēte jauna produkta ieviešanai', 16.
  • Research Papers 'Uzņēmuma tirgus izpēte jauna produkta ieviešanai', 17.
  • Research Papers 'Uzņēmuma tirgus izpēte jauna produkta ieviešanai', 18.
  • Research Papers 'Uzņēmuma tirgus izpēte jauna produkta ieviešanai', 19.
  • Research Papers 'Uzņēmuma tirgus izpēte jauna produkta ieviešanai', 20.
  • Research Papers 'Uzņēmuma tirgus izpēte jauna produkta ieviešanai', 21.
  • Research Papers 'Uzņēmuma tirgus izpēte jauna produkta ieviešanai', 22.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Īss uzņēmuma apraksts, produktu konkurējošās priekšrocības    5
2.  Mārketinga makrovide    11
2.1.  Demogrāfiskie faktori    11
2.2.  Ekonomiskie faktori    13
2.3.  Politiskie un tiesiskie faktori    14
2.4.  Tehniskie un tehnoloģiskie faktori    14
3.  Mārketinga mikrovide    16
3.1.  Konkurences un konkurentu analīze    16
3.2.  Pircēji    17
3.3.  Starpnieki tirgū    18
3.4.  Piegādātāji    19
4.  SVID un TOWS analīze    19
5.  Secinājumi un priekšlikumi    22
  Izmantotās literatūras un interneta avotu saraksts    24
Extract

Par kursa darba tēmu tika izvēlēta tirgus izpēte un analīze „Rīgas piena kombināta” produktam – pienam „Lāse”, lai , izvērtējot visus faktorus, varētu izteikt priekšlikumus uzņēmuma peļņas palielināšanai un jauna produkta „Jogurts diabētiskais” ieviešanai ražošanā.. Tas arī ir tematiskais ierobežojums, kam tiks pievērsta uzmanība.
Veicot tirgus izpēti, jāņem vērā gan uzņēmuma makrovide (demogrāfiskie, kultūras, politiskie, tehnoloģiskie u.c. faktori), gan mikrovide (tādi, kā pircēji, piegādātāji, starpnieki, kā arī konkurentu pozīcijas tirgū, to ieņemtās tirgus daļas). Tirgus izpēte tiek veikta, lai palielinātu produkta realizācijas apjomu, līdz ar to arī peļņu, lai palielinātu produkta tirgus daļu un nostiprinātu jau iegūto pozīciju piena tirgū, kā arī, lai ieviestu jaunu „Lāse” produktu Latvijas tirgū. Pētījuma mērķis ir arī palielināt produkta atpazīstamību.
Kursa darba mērķis ir izpētīt Rīgas piena kombināta „Lāse” produkciju un realizācijas tirgus un „Jogurta diabētiskā” ieviešanas pasākumus. Darbā ir analizēti faktori, kas ietekmē produkta un jaunas tirgus daļas apgūšanu, darba beigās ir izdarīti secinājumi un izteikti priekšlikumi.
Kursa darba izstrādāšanas laikā ir jāveic uzdevumi, kas izriet no uzņēmuma izvirzītajiem mērķiem un šie uzdevumi ir šādi:
1.Analizēt „Lāse” piena iekšējo vidi, lai gūtu precīzu tirgus atspoguļojumu,
2.Izstrādāt „Lāse” piena ārējās vides analīzi, lai varētu konkrēti zināt, kādi ārējās vides faktori ietekmē produkta spēju veiksmīgi darboties Latvijas piena tirgū, diabētiskā produkta iekšējo spēku un vājumu, ārējo draudu un iespēju analīzi, kas dos iespēju apskatīt produkta darbības efektivitāti.
3.Izteikt priekšlikumus produkta ieviešanai, mērķu realizēšanai.
Mērķu un uzdevumu veikšanai darbā tiek izmantotas vairākas pētīšanas metodes, kas palīdz novērtēt un izanalizēt informāciju.
1.Ekonomiskā analīze,
2.Statistikas metode,
3.Salīdzināšanas metode,
4.Tabulas un grafiska metode.
Kursa darba izpildei tika izmantoti dažādi pētījuma avoti:
1.Periodiskie izdevumi,
2.Latvijas statistikas dati,
3.Interneta resursi.
4.Vispārējā mārketinga un ekonomikas literatūra.
A/S Rīgas piena kombināts ir lielākais piena pārstrādes uzņēmums Latvijā.
Uzņēmuma vīzija ir nodrošinot kvalitāti visā savā darbībā, A/S Rīgas piena kombinātam jākļūst par vadošo piena produktu ražotāju Baltijā – drošības, kvalitātes un panākumu simbolu. Uzņēmuma darbības pamatā ir nodrošināt patērētājus ar augstas kvalitātes produktiem, izmantojot gadiem uzkrāto pieredzi, tradīcijas, kvalificētus speciālistus un jaunākās tehnoloģijas.
A/S Rīgas piena kombināts ražo 200 dažādus produktus trīs produktu grupās: piena produkti, saldējums un industriālie piena produkti. A/S Rīgas piena kombināts veic pilnu piena pārstrādes ciklu - piena iepirkšanu, piena produktu ražošanu un izplatīšanu (arī citu ražotāju produkcijas izplatīšanu). A/S Rīgas piena kombināts apgrozījums 2004. gadā bija 36,7 miljonu latu. Uzņēmumam pieder tādi spēcīgi piena produktu zīmoli (brendi) kā Lāse, Rasa, Limbažu Piens un saldējumu zīmoli (brendi) kā Pols, Jūsu Ekselence, Tio u.c. Uzņēmums pārdod savu produkciju uz vairāk kā 10 Eiropas valstīm, kā arī uz Kazahstānu, Izraēlu, Gambiju un ASV.
A/S Rīgas piena kombināts ir divi apakšuzņēmumi:
1.A/S Limbažu piens;
2.Piena rūpnīca Demjanskā (Krievija, Novgorodas apgabals).
Uzņēmumā strādā 530 darbinieki.
„Lāse” piena konkurējošās priekšrocības:
Piena augsta kvalitāte;
Pazīstama tirdzniecības marka;
Moderna tehnika, moderna ražošanas un piena iepakošanas tehnoloģija;
Jaunievedumi;
Plašas iespējas sortimenta piedāvājumā;
Ilgs uzglabāšanas laiks;
Lietošanas ērtums.
"Lāse" piens (UHT)
Piens “Lāse” ir augstas kvalitātes piens. Tā ražošanai tiek izmantots labākais Latvijas piens. Pateicoties modernajai ražošanas un piena iepakošanas tehnoloģijai, pienu “Lāse” neatvērtā veidā var uzglabāt istabas temperatūrā līdz 6 mēnešiem. Piena “Lāse” ražošanā netiek izmantoti konservanti. Piens “Lāse” ir ar vairākām garšām, kas satur dabiskos vitamīnus un ir ērts un nekaitīgs videi.
Būtiski pieaudzis piena Lāse realizācijas apjoms. Lāse ir šodienas dinamiskajam laikmetam atbilstoši funkcionāli piena produkti, kas piedāvā ērtu iepakojumu, dažādas izvēles produkcijas sortimenta ziņā ar ilgāku uzglabāšanas laiku. Pieprasījuma pamatā ir iespējas ko sniedz mūsdienu tehnoloģijas, kas kalpo kā līdzsvars starp dabīgo, veselīgo un straujo dzīves ritmu.
Piens „Lāse” tiek ražots modernā iepakojumā, kurā tas saglabā labu garšu un svaigumu līdz pat sešiem mēnešiem. „Lāse” piena produkcija tiek iepakota Tetra pack iepakojumā. Tas norāda uz augstu kvalitāti.…

Author's comment
Atlants