Author:
Evaluation:
Published: 12.06.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Mācīšanās stili', 1.
  • Summaries, Notes 'Mācīšanās stili', 2.
  • Summaries, Notes 'Mācīšanās stili', 3.
  • Summaries, Notes 'Mācīšanās stili', 4.
  • Summaries, Notes 'Mācīšanās stili', 5.
  • Summaries, Notes 'Mācīšanās stili', 6.
  • Summaries, Notes 'Mācīšanās stili', 7.
  • Summaries, Notes 'Mācīšanās stili', 8.
Extract

PĒTĪJUMS PAR MĀCĪŠANĀS STILIEM
Pazīstama ir amerikāņu zinātnieka D.A. Kolba metodika, ar kuras palīdzību, var noteikt savu mācīšanās stilu. Viņš piedāvā četras mācīšanās stilu kategorijas:
Konkrētā pieredze (concrete experience) – ir mācīšanās stila kategorija, kuras ietvaros, uzņemot informāciju un iegūstot zināšanas, persona izmanto savu pieredzi. Turklāt šī pieredze galvenokārt ir balstīta uz izjūtām. Šādas personas parasti ir orientētas uz cilvēkiem un uzskata, ka teorijas apguve nav īstais ceļš, tādēļ tās katru situāciju grib uzskatīt par īpašu. Šīs kategorijas pārstāvjus var klasificēt kā personas, kuru psiholoģisko tipu ietekmē emocionalitāte. Tās tiecas pēc noteiktības un skaidrības. Vislabāk personas mācās no konkrētiem piemēriem un pieredzes, tādējādi minimāli uzticoties autoritātēm. Šīm personām ir nepieciešama atgriezeniskā saikne, kā arī tām patīk diskutēt, jo viņas uzskata, ka strīdos dzimst patiesība.
Abstraktā koncepcija (abstract conceptualization) – šīs mācīšanās stila kategorijas ietvaros personas labprātāk apgūst abstraktu, simbolisku un teorētisku informāciju. Šādām personām piemīt spēcīga loģiskā domāšana, tādējādi pieeja mācību procesam ir izteikti analītiska, kas lielākoties balstīta uz racionālu vērtējumu.…

Author's comment
Atlants