Evaluation:
Published: 12.09.2011.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 2 units
References: Not used
  • Presentations 'Alternatīvās pedagoģijas metodes - Valdorfa skola', 1.
  • Presentations 'Alternatīvās pedagoģijas metodes - Valdorfa skola', 2.
  • Presentations 'Alternatīvās pedagoģijas metodes - Valdorfa skola', 3.
  • Presentations 'Alternatīvās pedagoģijas metodes - Valdorfa skola', 4.
  • Presentations 'Alternatīvās pedagoģijas metodes - Valdorfa skola', 5.
  • Presentations 'Alternatīvās pedagoģijas metodes - Valdorfa skola', 6.
  • Presentations 'Alternatīvās pedagoģijas metodes - Valdorfa skola', 7.
  • Presentations 'Alternatīvās pedagoģijas metodes - Valdorfa skola', 8.
  • Presentations 'Alternatīvās pedagoģijas metodes - Valdorfa skola', 9.
  • Presentations 'Alternatīvās pedagoģijas metodes - Valdorfa skola', 10.
  • Presentations 'Alternatīvās pedagoģijas metodes - Valdorfa skola', 11.
  • Presentations 'Alternatīvās pedagoģijas metodes - Valdorfa skola', 12.
  • Presentations 'Alternatīvās pedagoģijas metodes - Valdorfa skola', 13.
  • Presentations 'Alternatīvās pedagoģijas metodes - Valdorfa skola', 14.
  • Presentations 'Alternatīvās pedagoģijas metodes - Valdorfa skola', 15.
Extract

Valdorfskolu pedagoģiskā koncepcija
Audzināšana un mācīšanās ir cilvēka dzīves norises, vienlaicīgi arī personāli notikumi. Fantāzijas nepieciešamība ( tieksmes ), patiesības izjūta = īstenības izjūta ir pedagoģijas nervi: Skolai jāsekmē skolēna spējas atvērties dzīvei un pasaulei.
Tas nozīmē, ka
Jebkura pāragra intelektualizācija un specializācija ir noraidāma un atvairāma un katrā mācībvielā ( tematā ) jāatklāj cilvēktēls.
Mākslinieciskajam elementam jācaurstrāvo visi mācību priekšmeti. Mācībām jābūt skolotāja veidotam mākslas darbam, tās jāveido saskaņā ar mākslas likumiem. Visos mācību priekšmetos jāatklāj cilvēktēls.
Audzināšana noris galvas un roku, priekšstatu un gribas kopdarbībā, mijietekmēs. Darbībā atklājas, izpaužas dzīvīgums ( vitalitāte ).
Darbībā arī izpaužas bērna patstāvība, un tai ir liela nozīme to mācībpriešmetu apguvē, kurā dominē bērna pasīvs vērojums. Tas nepieciešams, lai bērns veselīgi pārdzīvotu šo situāciju.
Jāsekmē daudzveidība:
Metožu daudzveidība;
Mācību vietu maiņa ( dārzs, skatuve, darbnīca, eiritmijas telpa utt.)
Savas iniciatīvas realizēšanas daudzveidība ( tirgū, svētkos).
Šī daudzveidība nodrošina individuālās mācīšanās iespējas.

Author's comment
Atlants