Author:
Evaluation:
Published: 05.02.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 2 units
References: Not used
Time period viewed: 20th century (1900 A.D. to 1999 A.D.
  • Research Papers 'Prāmja "Estonia" katastrofa', 1.
  • Research Papers 'Prāmja "Estonia" katastrofa', 2.
  • Research Papers 'Prāmja "Estonia" katastrofa', 3.
  • Research Papers 'Prāmja "Estonia" katastrofa', 4.
  • Research Papers 'Prāmja "Estonia" katastrofa', 5.
  • Research Papers 'Prāmja "Estonia" katastrofa', 6.
  • Research Papers 'Prāmja "Estonia" katastrofa', 7.
  • Research Papers 'Prāmja "Estonia" katastrofa', 8.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Prāmja Estonia karastrofa    3
  Secinājumi    7
  Izmantotā literatūra    8
Extract

Vācu Mayer Werf, kas būvēja prāmi, uzskata, ka septiņas minūtes ilgā filmētā materiāla zemūdens epizode B40C pierāda: uz kuģa ir noticis sprādziens. To uzsver vācu eksperti. Taču viņiem nav iespējams izjautāt zemūdens filmēšanas grupas — amerikāņu Rockwater — dalībniekus, kas dokumentēja vraka stāvokli pēc avārijas 1994.gadā, jo Zviedrijas Jūras departamenta jurists Juhans Fransons ir panācis, ka pēc darbu pabeigšanas visi zemūdens filmēšanas grupas dalībnieki ir parakstījuši klusēšanas zvērestu.
Pagriezienu Estonia mīklas atminēšanā panāca sirms Zviedrijas muitas darbinieks, kas atklāja Zviedrijas TV reportierim faktus, ka zviedru drošībnieki ar igauņu prāmi ir pārvadājuši slepenas kravas, kuras muitai bijis aizliegts pārbaudīt Stokholmā. Pensionētais muitnieks atzinās, ka pats reiz ir mēģinājis pārbaudīt šādu kravu, bet saņēmis savas priekšniecības aizrādījumus. Muitnieks bija pierakstījis slepenās automašīnas reģistrācijas numuru un informēja, ka slepenā krava esot sastāvējusi no papes kastēm ar elektroniku.
Mīklainais baltais Volvo tagad reģistrēts kādai datoru firmai, un tās īpašnieks neko par slepenu kontrabandu nezina. Atmiņu pilnībā ir zaudējuši arī Zviedrijas muitas priekšnieki un tā laika drošībnieku šefi. Neviens vairs neko neatceras.[2]
Zviedrijas TV 4 ziņu dienestam tomēr izdevies noskaidrot, ka slepenā sadarbība par kravu transportēšanu no Igaunijas starp Zviedrijas muitu un drošībniekiem noslēgta jau 30 mēnešus pirms Estonia avārijas un kontrabanda nav bijis gadījuma rakstura pasākums, kā to tagad grib traktēt Zviedrijas muitas virsvalde. Taču pagaidām nav nekādu pierādījumu, ka avārijas naktī šāda krava ir bijusi uz igauņu prāmja un kļuvusi par atriebības iemeslu.
Dīvaini, ka visas šīs epizodes netiek apskatītas zviedru oficiālās izmeklēšanas komisijas ekspertīzes slēdzienā. Tās tiek ignorētas, un daudzi dokumenti tiek uzskatīti par pazaudētiem.
Igaunijas ģenerālprokurora Margusa Kurma lūgumam izsniegt analīzei Igaunijā Rockwater filmēto materiālu un atbrīvot ūdenslīdējus no klusēšanas zvēresta arī nav panākumu.…

Author's comment
Atlants