Author:
Evaluation:
Published: 12.06.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
  • Summaries, Notes 'Starptautiskais mārketings', 1.
  • Summaries, Notes 'Starptautiskais mārketings', 2.
  • Summaries, Notes 'Starptautiskais mārketings', 3.
  • Summaries, Notes 'Starptautiskais mārketings', 4.
Extract

Starptautiskais mārketings kļūst arvien svarīgāks līdz ar pasaulē pieaugošajiem globalizācijas procesiem. Starptautiskais mārketings ir nozīmīgs, jo no nacionālā skatpunkta, ekonomiskā izolācija ir kļuvusi neiespējama. Nespēja konkurēt globālajā tirgū nozīmē valsts ekonomiskās kapacitātes zaudēšanu un iedzīvotāju dzīves līmeņa samazināšanos. Veiksmīgs starptautiskais mārketings rada dzīves līmeņa paaugstināšanos, labāku sabiedrību un mierīgāku pasauli.
Starptautiskais mārketings ir plānošanas process vadot darījumus pāri nacionālo valstu robežām, lai radītu apmaiņas procesus, kas apmierinātu indivīdu un uzņēmumu mērķus. Starptautiskajam mārketingam ir vairākas formas, sākot ar eksportu, importu un beidzot ar licencēšanu, uzņēmumu apvienošanu, menedžmenta līgumiem utt. Starptautiskais mārketings ir rīks pašreizējās situācijas uzlabošanai. Fakts, ka darījumi tiek veikti pāri nacionālo valstu robežām, nosaka to, ka starptautiskais mārketings atšķiras no valsts iekšējo robežu mārketinga, jo valstu starpā pastāv kulturālās, likumu un sabiedrību atšķirības.
Mārketinga pamatprincips joprojām paliek, bet tā izmantošanas veidi, sarežģītības un intensitātes variācijas zīmīgi atšķiras. Starptautiskā mārketingā mārketinga loma ir kā atslēga sociālajām izmaiņām, galvenais instruments, sociālās atbildības biznesa stratēģijas attīstībai.
Starptautiskais mārketings saskaras ar multikulturālu vidi ar atšķirīgiem priekšstatiem un bieži vien pretrunīgām likumu sistēmām, kad tas sakaras ar vides piesārņojumu, saglabājot darba drošību, atdarinot tehnoloģiju, maksājot kukuļus utt. Tās ir tikai nedaudzas problēmas, kuras ir jāatrisina starptautiskajam tirgum.

Atlants