Author:
Evaluation:
Published: 17.01.2011.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 2 units
References: Used
  • Research Papers 'Skolvadības sistēma. E-klase', 1.
  • Research Papers 'Skolvadības sistēma. E-klase', 2.
  • Research Papers 'Skolvadības sistēma. E-klase', 3.
  • Research Papers 'Skolvadības sistēma. E-klase', 4.
  • Research Papers 'Skolvadības sistēma. E-klase', 5.
  • Research Papers 'Skolvadības sistēma. E-klase', 6.
  • Research Papers 'Skolvadības sistēma. E-klase', 7.
  • Research Papers 'Skolvadības sistēma. E-klase', 8.
  • Research Papers 'Skolvadības sistēma. E-klase', 9.
  • Research Papers 'Skolvadības sistēma. E-klase', 10.
  • Research Papers 'Skolvadības sistēma. E-klase', 11.
  • Research Papers 'Skolvadības sistēma. E-klase', 12.
  • Research Papers 'Skolvadības sistēma. E-klase', 13.
  • Research Papers 'Skolvadības sistēma. E-klase', 14.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  SKOLVADĪBAS SISTĒMA E-KLASE    4
1.1.  Kā darbojas „E-klase”?    4
1.2.  Drošība    5
1.2.1.  Fiziskā drošība    5
1.2.2.  Loģiskā drošība    5
1.2.3.  Uzraudzība    5
1.2.4.  Tehnoloģiskais process    5
1.2.5.  Personas datu aizsardzība    5
1.3.  Ieguvumi    6
1.4.  Projekta attīstība    6
2.  PROGRAMMATŪRAS „E-KLASE” LIETDERĪGUMS VALMIERAS PĀRGAUJAS ĢIMNĀZIJĀ    7
2.1.  Valmieras Pārgaujas ģimnāzijas skolotāju aptauja    7
2.2.  E-klases statistika Latvijā    8
3.  CITI LĪDZĪGI PROJEKTI    9
  SECINĀJUMI    10
  IZMANTOTO UZZIŅAS AVOTU SARAKSTS    11
  PIELIKUMS    12
Extract

2. PROGRAMMATŪRAS „E-KLASE” LIETDERĪGUMS VALMIERAS PĀRGAUJAS ĢIMNĀZIJĀ
2.1. Valmieras Pārgaujas ģimnāzijas skolotāju aptauja
Autori veica pētījumu lai noskaidrotu sistēmas „e-klase” lietderību autoru skolas skolotāju darbā! Tā kā brīva piekļuve e-klases sistēmai autoriem nebija autori veica tās galveno lietotāju skolotāju aptauju ar anketēšanas metodi (aptaujas anketa 1. pielikumā).
Aptaujā autori vēlējās noskaidrot „e-kases” labās īpašības. Skolotāju atbildes bija dažādas, taču liela daļa uzsvēra, ka šī sistēma atvieglo viņiem darbu. Sistēma pati izskaitļo skolēna vidējo vērtējumu, mēneša beigās nosaka, cik kavētas stundas ir bijušas izglītojamam un citas svarīgas lietas, kuras agrāk bija jādara pašam skolotājam. Vēl aptaujātie uzsvēra, ka pozitīvi ir, tas, ka tiek informēti skolēnu vecāki. Viņiem ir iespēja pieslēgt pakalpojumu-saņemt īsziņu ar bērna sekmēm, vai arī saņemt paroli un piekļūt sistēmai. Šis ir ļoti liels pluss, jo zinot skolēnus, dažreiz sanāk „aizmirst” parādīt dienasgrāmatu ar sekmēm, taču ar šo iespēju vecāki zinās par sava bērna atzīmēm.
Taču nav labuma bez ļaunuma, un dažas negatīvas iezīmes ir arī „e-klasei”. Kā vienu no tām skolotājas minēja „dubulto grāmatvedību”, jo ir parastie klases žurnāli, kuros saliek bērna sekmes un kavējumus un tas viss pēc tam vēl jāievada datorā. Tātad ir arī laika patēriņš, ko apstiprināja skolotāji. Un jāatzīst, ka autori uzskata, ka laiks tiktu ietaupīts, ja visu šo informāciju vadītu tikai datorā, nevis žurnālā un tikai tad datorā. Taču diemžēl, pagaidām visiem skolotājiem klasēs nav pieejami datori. Vēl pie mīnusiem no skolotāju puses tika minēts tas, ka ne vienmēr visi vecāki saņem, vai pat vēlas saņemt ziņas par sava bērna darbībām skolā.
Tā kā šī sistēma ir ļoti izplatīta mūsu valstī, autori vēlējās noskaidrot, vai skolotāji par līdzīgām sistēmām ir dzirdējuši ārpus mūsu valsts robežām. Izrādās, ka lielākā daļa skolotāju nav dzirdējuši, ka kaut ko līdzīgu šai skolvadības metodei izmanto ārzemēs, taču daži skolotāji minēja, ka līdzīgas sistēmas izmantojot Dānijā, Kanādā un ASV. Autori centās atrast, kaut ko par šo valstu skolvadības sistēmu, taču bez panākumiem.
Kopumā autori secina, ka lielākai daļai skolotāju vērtēšanas sistēma ir pa prātam, jo ļoti liels pluss ko minēja ik viens anketētais, ka ir apvienota vērtēšanas sistēma visā skolā protams pluss ir arī, ka nav pašam jārēķina punktu skaits vienkārši ievadiet datus datorā un tas izskaitļos visu un izdos gala vērtējumu. …

Atlants