Author:
Evaluation:
Published: 10.05.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 1 units
References: Used
  • Essays 'Komunikāciju organizācija', 1.
  • Essays 'Komunikāciju organizācija', 2.
  • Essays 'Komunikāciju organizācija', 3.
  • Essays 'Komunikāciju organizācija', 4.
  • Essays 'Komunikāciju organizācija', 5.
Extract

Komunikācija ir informācija divpusēja apmaiņa, kura nodrošina savstarpēju saprašanos.
Atgriezeniskā saite vai sakari ir signāls, kuru informācijas saņēmējs nosūta nosūtītājam kā informācijas saņemšanas fakta apstiprinājumu, un kas raksturo tajā iekļautās informācijas saprašanu vai nesaprašanas pakāpi.
Efektīva komunikācija nozīmē efektīvu informācijas nodošanas formu un metožu izmantošanu, lai saņēmējam nosūtītā informācija būtu saprotama.
Starppersonu komunikāciju formas.
Starppersonu komunikācijas procesā vispopulārākās ir mutiskā un rakstiskā formas.
Verbālā komunikācija ir komunikācijas veids, kas paredz mutiski izteiktas informācijas apmaiņu.
Rakstveida komunikācija ir komunikācijas forma, kas paredz rakstiskā veidā izteiktas informācijas apmaiņu.
Verbālo komunikāciju ieteicams izmantot, ja nosūtāmā informācija:
• adresēta vairākām personām
• īsa pēc apjoma
• samērā vienkārša pēc satura
Savukārt rakstisko komunikāciju ieteicams izmantot, ja nosūtīta informācija:
• ir ietilpīga pēc apjoma
• ir samērā sarežģīta pēc satura
Vēl vajag neaizmirst par to, ka saruna nekad nevar iztikt bez argumentēšanu. Argumentēšana ir kādas idejas vai atziņas loģiski pamatots pieradījums.
Komunikāciju veidi organizācijās
Vertikālā komunikācija ir informācijas plūsmas virzīšana augšup vai lejup atbilstoši izveidotajai struktūrai (starp dažādu līmeņu vadītājiem un padotajiem).
Augšupejošā komunikācija nodrošina atgriezenisku kanālu, pa kuru pie nosūtītāja atgriežas organizācijas locekļu noteikti informācijas tipi:
• informācija par indivīdiem, viņu darbību un problēmām;

Author's comment
Atlants