-
Grupu darbs kā skolēnu sociālo prasmju attīstības veicinātājs dabas zinību stundāspamatskolas jaunākajās klasēs
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 4 | |
1. | Grupu darbs | 7 |
1.1. | Grupu darba būtība un raksturojums | 7 |
1.2. | Grupu darba pozitīvās iezīmes | 7 |
1.3. | Grupu darba noteikumi | 9 |
1.4. | Grupu darba organizācija | 10 |
2. | Sociālās prasmes | 12 |
3. | Pamatskolas jaunāko klašu skolēnu sociālās attīstības raksturojums | 15 |
4. | Dabas zinību stundas organizācija pamatskolas jaunākajās klasēs | 16 |
4.1. | Dabas zinību stundas organizācijas teorētiskais pamatojums | 16 |
4.2. | Grupās veicamie uzdevumi dabas zinību stundās | 19 |
4.3. | Dabas zinību stundas organizācija praksē | 22 |
5. | Sociālo prasmju attīstība grupu darba laikā | 26 |
Secinājumi | 28 | |
Anotācija | 29 | |
Izmantoto avotu saraksts | 30 |
Grupu darba būtība un raksturojums
Ar grupu darbu pedagoģiskajā literatūrā apzīmē uzdevumus, ko izpilda neliela skolēnu grupa, apgūstot vienu un to pašu tematu. Nelielu skolēnu grupu darba veids plaši tiek izmantots, strādājot pie atsevišķiem projektiem, zināšanu nostiprināšanas, atkārtošanas un jaunu zināšanu apguves stundu tipos. Pirmās norādes uz grupu darbu mācību procesā rodamas J. Pestalocija darbos.
Grupu darbs ir mācību metode un forma, skolēniem sadaloties grupās (pa 3 – 8 grupā) noteiktas problēmas kopīgai risināšanai, kopīga uzdevuma veikšanai [14., 58.].
Darbs grupās ir populāra interaktīvā metode, kurā katram grupas dalībniekam ir sava loma. Skolotājs ir tikai darba organizētājs un konsultants. Grupu darba mērķis ir panākt, lai visi strādātu kopīgi, lai katrs izteiktu savas domas un pamazām visi kopīgi nonāktu pie secinājumiem.
…
Darbam ir ievads, 5 nodaļas (1. - grupu darbs, 2. - sociālās prasmes, 3. - jaunāko klašu skolēnu att. raksturojums, 4. - dabas zin. stundas organizācija jaunākajās klasēs, 5. - sociālo prasmju att. grupu darba laikā), secinājumi, anotācija angļu valodā un izmantotās literatūras saraksts. Darbs iesniegts RPIVA 2004. gadā, novērtēts uz 9 ballēm.
