Evaluation:
Published: 14.05.2019.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Used
  • Summaries, Notes 'Dabaszinību pamati pirmsskolā', 1.
  • Summaries, Notes 'Dabaszinību pamati pirmsskolā', 2.
  • Summaries, Notes 'Dabaszinību pamati pirmsskolā', 3.
  • Summaries, Notes 'Dabaszinību pamati pirmsskolā', 4.
  • Summaries, Notes 'Dabaszinību pamati pirmsskolā', 5.
  • Summaries, Notes 'Dabaszinību pamati pirmsskolā', 6.
  • Summaries, Notes 'Dabaszinību pamati pirmsskolā', 7.
  • Summaries, Notes 'Dabaszinību pamati pirmsskolā', 8.
  • Summaries, Notes 'Dabaszinību pamati pirmsskolā', 9.
  • Summaries, Notes 'Dabaszinību pamati pirmsskolā', 10.
  • Summaries, Notes 'Dabaszinību pamati pirmsskolā', 11.
  • Summaries, Notes 'Dabaszinību pamati pirmsskolā', 12.
  • Summaries, Notes 'Dabaszinību pamati pirmsskolā', 13.
  • Summaries, Notes 'Dabaszinību pamati pirmsskolā', 14.
  • Summaries, Notes 'Dabaszinību pamati pirmsskolā', 15.
  • Summaries, Notes 'Dabaszinību pamati pirmsskolā', 16.
  • Summaries, Notes 'Dabaszinību pamati pirmsskolā', 17.
Extract

Secinājumi
Pildot patstāvīgu darbu kursā, „Dabaszinību pamati pirmskolā” mani secinājumi ir sekojošie. Cilvēks nav galvenā darbojošās personas un dabas pavēlnieks, bet gan īpaša un saprātīga dabas daļa. Bērniem jāpalīdz saprast cilvēka, kā bioloģiskas būtnes, reālo vietu uz mūsu planētas blakus citām, ne mazāk svarīgām būtnēm. Daba jāsaudzē nevis tāpēc, ka tā ir mūsu ”bagātība”, bet gan tāpēc, ka tā ir pašpietiekama: cilvēks nevar pastāvēt bez dabas, bet daba bez cilvēka var. Mums, pirmsskolas pedagogiem jau no agrīna bērnu vecuma ir jāveido bērnos saudzīga attieksme pret dabu ( augu, dzīvnieku valsti). Bērniem jāsniedz informācija par apkārtējo pasauli, dabu un cilvēku saudzīgu attieksmi pret to. Veidot iemaņas sekmēt veselīgam dzīvesveidam, sekmējot veiksmīgai fiziskai un garīgai attīstībai. Sekmēt izpratnes veidošanai par savstarpējo saikni starp cilvēka veselību un apkārtējo vidi. Attīstīt bērnu emociju un jūtu sfēru attiecībā uz apkārtējo vidi. Veidot iemaņas vērtēt apkārtējās zemes estētiku. Izziņas process sākas ar sajūtām. Dabas daudzveidība un norišu mainīgums saista bērna uzmanību, izraisa interesi, zinātkāri, rosina rotaļām un darbam. Daba stimulē bērna uzmanību, attīsta sajūtas un uztveri, rosina domāt, fantazēt un ir pozitīvu emociju avots. Bērniem vienmēr ir saskarsme ar dabu. Viņus saista zaļās pļavas un meži, spilgtie ziedi, tauriņi, vaboles, putni, zvēri, strautiņi, peļķes.
Bērna dzīvē daba ir konkrētu zināšanu pirmavots. Taču patstāvīgā saskarsmē ar dabu, bērni ne vienmēr visu izprot, bieži vien viņiem veidojas ne visai pareiza attieksme pret augiem un dzīvniekiem. Lai atklātu būtisko, jābūt pozitīvai, labestīgai attieksmei pret pētamo objektu, galvenais ir vecāku un pedagogu pozitīvā attieksme.
Pastaigu laikā bērniem var norādīt uz dažādiem dabas priekšmetiem, vaicājot, lai bērns nosauc tā krāsu. Piemēram, kādā krāsā ir zālīte? Kad saņemta atbilde, kopīgi meklējiet dabā arī citas lietas, augus un priekšmetus šajā krāsā ( lapas uz kokiem, krūmiem, puķes utt.)
Ieraugot ar bērniem putnu būrīti, alu, līgzdu noteikti viņiem radīsies jautājums, kas tas ir un kas gan tur dzīvo? Nepieciešams izskaidrot bērniem un kopīgi pārrunāt un sniegt atbildes uz visiem jautājumiem.

Author's comment
Atlants