Author:
Evaluation:
Published: 14.12.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
  • Summaries, Notes 'Pedagoģija', 1.
  • Summaries, Notes 'Pedagoģija', 2.
  • Summaries, Notes 'Pedagoģija', 3.
  • Summaries, Notes 'Pedagoģija', 4.
  • Summaries, Notes 'Pedagoģija', 5.
Extract

Pieaugušais, kas ir pesimistisks.
Svētdiena, bērns visu laiku lūdz tēvam iziet ar viņu ārā pastaigāties, bet tēvs, iegrimis savās domās, vienmēr atsaka, sakot, ka negrib nekur iet, lai bērns paspēlējas ar mantām mājās. Tā tas turpinās visu dienu.
Lai cik grūti šajos laikos būtu, vajag saņemties, darboties ar bērnu, priecāties par labo un jauko, jo vecāks, kurš ir pesimists ietekmē bērnu ar savu attieksmi. Ja jūties nelāgi, saņemies, neizrādi to bērnam!

Pieaugušais, kas izpauž pārākumu.
Dārziņā, visi ēd pusdienas. Skolotājas arī sēž pie galda un ēd. Sandris (5 gadi) sēž pacēlis roku.
Skolotāja: Kas ir, Sandrīt!
Sandris: Es jau apēdu.
Skolotāja: Labi.
Sandris: Es gribu vēl!
Skolotājs: Tev bija sava porcija? Apēdi? Viss. Sēdi un gaidi, kad paēdīs pārējie!
Šajā gadījumā skolotājs izpauda savu pārākumu pār bērnu. Ja tiešām nav vairs ēdiena, ko iedot bērnam, tad vajag to saprotoši izskaidrot. Pēc tādas skolotājas reakcijas, bērns var baidīties nākamreiz kaut ko vispār jautāt.

Author's comment
Atlants