Author:
Evaluation:
Published: 19.02.2006.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Research Papers 'Lingvistisko paņēmienu klasifikācija', 1.
  • Research Papers 'Lingvistisko paņēmienu klasifikācija', 2.
  • Research Papers 'Lingvistisko paņēmienu klasifikācija', 3.
  • Research Papers 'Lingvistisko paņēmienu klasifikācija', 4.
Extract

Stilistisko papildinformāciju tekstā var izteikt kvalitatīvi un kvantitatīvi. Kvalitatīvi – saistīts ar elementa būtību. Kvalitatīvas pārmaiņas, piem., substitūcija (aizstāšana) viena elementa vietā nāk cits. Kvantitatīvi – saistīts ar skaitu. Tiek papildināts tas pats elements ( 1.)elementu ir vairāk nekā izejas pozīcijā – redundance- elementu pārpalikums 2.) kompresija).
Stilistiskie izteiksmes līdzekļi fonētiskajā līmenī.
Šajā līmenī tiek apskatītas partikulārās skaņas, kuras var šķirt vārda nozīmi, tām stilistikā nav savas nozīmes, bet tās var radīt papildinformāciju. Vienība – fonēma.
Kvalitatīvais aspekts.
Substitūcija:
a) līdzskaņu mīkstināšana;
b) mijas izmantošana nevietā (glīšie zēni);
c)dialektāli skaņu pārveidojumi (spannīte);
d) nemotivēta skaņu substitūcija – vārdu spēlei (garnēti murķīši).…

Author's comment
Atlants