Author:
Evaluation:
Published: 30.01.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 2 units
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Pārskata tabula par mācību metodēm', 1.
  • Summaries, Notes 'Pārskata tabula par mācību metodēm', 2.
  • Summaries, Notes 'Pārskata tabula par mācību metodēm', 3.
  • Summaries, Notes 'Pārskata tabula par mācību metodēm', 4.
  • Summaries, Notes 'Pārskata tabula par mācību metodēm', 5.
  • Summaries, Notes 'Pārskata tabula par mācību metodēm', 6.
  • Summaries, Notes 'Pārskata tabula par mācību metodēm', 7.
  • Summaries, Notes 'Pārskata tabula par mācību metodēm', 8.
  • Summaries, Notes 'Pārskata tabula par mācību metodēm', 9.
  • Summaries, Notes 'Pārskata tabula par mācību metodēm', 10.
  • Summaries, Notes 'Pārskata tabula par mācību metodēm', 11.
  • Summaries, Notes 'Pārskata tabula par mācību metodēm', 12.
  • Summaries, Notes 'Pārskata tabula par mācību metodēm', 13.
  • Summaries, Notes 'Pārskata tabula par mācību metodēm', 14.
  • Summaries, Notes 'Pārskata tabula par mācību metodēm', 15.
Extract

Mācību metode ir skolotāja un skolēna didaktiskas sadarbības paņēmienu sistēma skolēnu zināšanu un prasmju veidošanai un izziņas spēju attīstīšanai. Paņēmiens ir metodes sastāvdaļa ( elements ). Metodes izvēli nosaka mācību priekšmeta un temata specifika, kā arī skolēnu vecum posma īpatnības un attīstības līmenis. Jaunākajās klasēs nepieciešama lielāka metožu dažādība ( vienā metodē tiek iestarpināti citu metožu elementi ), bet vecāko klašu skolēni un studenti spēj ilgāk koncentrēties arī vienveidīgā mācību darbā.

Mācību metožu grupa
Metodes nosaukums
Metodes būtība, jēga
Mācību mērķi
Skolotāja darbība
Dialoģiskās metodes.
Dialogs.
Skolotāja saruna ar klasi par stundas tematisko saturu vai kā skolotāja saruna ar izsaukto skolēnu pārbaudot mājās sagatavoto uzdevumu.
Veidojas skolotāja kontakts ar skolēniem un aktīvāka kļūst viņu līdzdalība mācībās. Tiek nodrošināta informācijas un pretinformācijas ( kontroles ) vienota plūsma, kas palīdz skolotājam koriģēt savu un skolēnu darbību.
Skolotājs iepriekš sagatavo tematu, par ko stāstīs skolēniem. Skolotājam ir lielas iespējas veidot skolēnu valodas kultūru.…

Author's comment
Atlants