Author:
Evaluation:
Published: 22.11.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Not used
  • Research Papers 'Reklāmas veidošanas metodika', 1.
  • Research Papers 'Reklāmas veidošanas metodika', 2.
  • Research Papers 'Reklāmas veidošanas metodika', 3.
  • Research Papers 'Reklāmas veidošanas metodika', 4.
  • Research Papers 'Reklāmas veidošanas metodika', 5.
  • Research Papers 'Reklāmas veidošanas metodika', 6.
  • Research Papers 'Reklāmas veidošanas metodika', 7.
  • Research Papers 'Reklāmas veidošanas metodika', 8.
  • Research Papers 'Reklāmas veidošanas metodika', 9.
  • Research Papers 'Reklāmas veidošanas metodika', 10.
  • Research Papers 'Reklāmas veidošanas metodika', 11.
  • Research Papers 'Reklāmas veidošanas metodika', 12.
  • Research Papers 'Reklāmas veidošanas metodika', 13.
  • Research Papers 'Reklāmas veidošanas metodika', 14.
  • Research Papers 'Reklāmas veidošanas metodika', 15.
Extract

Kā ikvienai darbībai, kas tiek veikta, lai kaut ko panāktu, arī reklāmas veidošana sākas ar mērķa izvirzīšanu. Parasti, ar reklāmas mērķa definēšanu nodarbojas mārketinga speciālisti. Reklāmas mērķis satur atbildes uz diviem būtiskiem jautājumiem:
1.Ko vēlamies panākt ar reklāmas palīdzību?
2.Kas ir reklāmas mērķa auditorija?
Kāpēc nevienmēr par reklāmas mērķi var izvirzīt tūlītēju pārdošanas apjoma vai tirgus daļas palielināšanu?
1.reklāma ir tikai viens no faktoriem, kas ietekmē pārdošanas apjomu (Citi faktori:cena, iepakojums, produkta īpašības, konkurentu darbība, izmaiņas petērētāju gaumē utt.)
2.reklāmas iedarbība parasti izpaužas ilgākā laikā periodā, tā nav tūlītēja.
Izvirzīt reklāmas mērķi – panākt tūlītēju pārdošanas apjoma palielināšanos ir nelietderīgi, jo ir grūti precīzi konstatēt vai izmaiņas pārdošanas apjomā radījusi tieši reklāma; turklāt bieži nav laika gaidīt, lai konstatētu vai šai reklāmai bija rezultāti (izmaiņas pārdošanas apjomā) vai nebija, ir jādomā par nākamajiem reklāmas pasākumiem.
Cilvēks savā būtībā ir pietikoši sarežgīta, ar saprātu apveltīta būtne, kas darbojas pēc principa “Stimuls-reakcija” jeb “raklāma-pirkums”.
Kā redzams 1. zīmējumā, lai cilvēki nonāktu līdz pirkumam, viņam vispirms jābūt informētam par šī produkta esamību, tālāk- viņam ir jāizveidojas pozītivai attieksmei pret šo produktu, t. i. produktam ir jāpatīk, un tikai tad viņš ir gatavs pirmajam pirkumam. Un nereti tas brīža, kad cilvēks ir pirmo reizi izdzirdējis par produktu paiet mēneši līdz viņš izdara pirkumu.
Informētība.
Lai notiktu izmaiņas produkta pārdošanas apjomā, atkarībā no tā, kurā vietā cilvēks ir šai shēmā, tiek virzīti atšķirīgi reklāmas mērķi. Vispirms cilvēks ir jāiepazīstina ar šo produktu - janoformē, ka tads ir, kas tas ir, kāds tas ir, jo neviens nepieprasīs to, par kura esamību nav ne jausmas.
Ja mūs interesē mērķauditorija, kas vēl neko nezina par šo produktu, reklāmas mērķis būs - informēt par produktu.

Attieksme pret produktu.
Turklāt, nepietiek, ja kāds zina šo produktu, svarīgi vai tas viņam patiktu. Šadā gadījumā reklāmas mērķis būs - radīt pozitīvu attieksmi. …

Author's comment
Atlants