Author:
Evaluation:
Published: 20.02.2017.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 3 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
  • Summaries, Notes 'Vērtībizglītība daudzkultūru vidē', 1.
  • Summaries, Notes 'Vērtībizglītība daudzkultūru vidē', 2.
  • Summaries, Notes 'Vērtībizglītība daudzkultūru vidē', 3.
Extract

Ieteikumos norādīts, ka nepieciešams noteikt bērna audzināšanas kompetenci un atbildību visām iesaistītajām pusēm, jo tieši vienotas izpratnes trūkums par līdzdalību starp ģimeni, izglītības iestādi un sabiedrību izraisa savstarpēju nesapratni, konflikta situācijas un audzināšanas darbības neefektivitāti. Savlaicīgi netiek pamanītas un risinātas problēmas, kas saistītas ar bērnu un jauniešu vērtīborientāciju, antisociālu uzvedību un dažāda veida atkarībām. S.Austruma uzsver, ka Izglītības kvalitātes valsts dienests akcentējis tikai vienu no vērtībizglītības aspektiem – patriotisko audzināšanu.
Var secināt, ka sabiedrības integrēšana ir kļuvusi par nepieciešamību. Iecietības veicināšanai un diskriminācijas novēršanai ir jābūt integrācijas priekšnoteikumiem. Jāpēta stereotipi – to cēloņi, izpausmes un sekas; pedagoģiskās stratēģijas stereotipu mazināšanai un diskriminācijas novēršanai; etniskās saskaņas un starpkultūru dialoga sekmēšana skolā un klasē; metodiski paņēmieni iecietības veicināšanai. Skolotājiem ir grūtības, no vienas puses, nepārkāpt Izglītības likumu attiecībā uz pamatiedzīvotājiem, bet, no otras puses, radīt iespējas arī jauniebraucēju bērniem apgūt mācību priekšmetus kvalitatīvi. Skolotāja spēja un vēlme strādāt daudzkultūru klasē vēl negarantē veiksmīgu mācību procesu. …

Author's comment
Atlants