Author:
Evaluation:
Published: 12.12.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Presentations 'Digitālās skaņas pamati', 1.
  • Presentations 'Digitālās skaņas pamati', 2.
  • Presentations 'Digitālās skaņas pamati', 3.
  • Presentations 'Digitālās skaņas pamati', 4.
  • Presentations 'Digitālās skaņas pamati', 5.
  • Presentations 'Digitālās skaņas pamati', 6.
  • Presentations 'Digitālās skaņas pamati', 7.
  • Presentations 'Digitālās skaņas pamati', 8.
  • Presentations 'Digitālās skaņas pamati', 9.
Extract

Ievads
Bieži vien, klausoties mūziku, mēs neaizdomājamies, kādā veidā tā ir ierakstīta un, kāds ir šīs skaņas precizitātes un kvalitātes noslēpums, tāpēc šeit būs neliels ieskats digitālās skaņas veidošanā.
Digitālās skaņas pamati
Nebija nemaz tik sen, kad mūziku glabāja kasetēs, kas aizņēma daudz vietas un arī skaņas kvalitāte bija visai zema.
Šodien mūzikas datu uzglabāšanai pārsvarā izmanto ciparu pieraksta veidu.
Digitālais mūzikas pieraksta veids sniedz mums krietni vien augstāku kvalitāti par analogo, bet reti kurš ir interesējies par principiem, uz kuriem ir balstīta digitālā skaņa.
Nolase (Sampling)
Lai pārkonvertētu analogo signālu ciparu formā, padotais strāvas stiprums tiek „sagraizīts” vienmērīgos intervālos.
Tiek ņemti paraugi no skaņas viļņa un ik pēc kāda noteikta laika perioda tiek pierakstīta vērtība, kas reprezentē voltāžas līmeni konkrētajā laikā.
Nolases koeficients (sampling rate) nozīmē, cik daudz reižu skaņas vilnis ir mērīts vienā sekundē - jo tas augstāks, jo precīzāka skaņa. …

Atlants