Author:
Evaluation:
Published: 01.02.2003.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
  • Research Papers 'Pilnīgas konkurences tirgus un peļņas maksimizācija', 1.
  • Research Papers 'Pilnīgas konkurences tirgus un peļņas maksimizācija', 2.
  • Research Papers 'Pilnīgas konkurences tirgus un peļņas maksimizācija', 3.
  • Research Papers 'Pilnīgas konkurences tirgus un peļņas maksimizācija', 4.
  • Research Papers 'Pilnīgas konkurences tirgus un peļņas maksimizācija', 5.
  • Research Papers 'Pilnīgas konkurences tirgus un peļņas maksimizācija', 6.
  • Research Papers 'Pilnīgas konkurences tirgus un peļņas maksimizācija', 7.
  • Research Papers 'Pilnīgas konkurences tirgus un peļņas maksimizācija', 8.
  • Research Papers 'Pilnīgas konkurences tirgus un peļņas maksimizācija', 9.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Pilnīgas konkurences tirgus raksturojums    3
2.  Peļņa pilnīgas konkurences apstākļos    4
2.1.  Peļņa ilgā laika periodā    5
2.2.  Peļņa īsā laika periodā    6
3.  Testi    7
4.  Uzdevumi    9
5.  Atbildes    11
Extract

1.Pilnīgas konkurences raksturojums.

Pilnīgā konkurence gan vēsturiski, gan metodoloģiski ir izejas punkts dažādu tirgus formu analīzei. Tā ir vienkāršākā konkurences forma, kuru raksturo tas, ka pārdevēji un pircēji pielāgojas tirgus noteikumiem, tirgus videi. Pilnīgas konkurences tirgu raksturo:
1.ievērojams skaits pārdevēju un pircēju. Ja tirgus dalībnieku skaits sniedzas tūkstošos, tad katrs no tiem sastāda ļoti mazu kopējā piedāvājuma un pieprasījuma daļu, līdz ar to tie nevar ietekmēt ne tirgus piedāvājumu, ne pieprasījumu.
2.Šajā tirgū tiek pārdotas homogēnas (viendabīgas) preces. Viena pārdevēja attiecīgā prece ir identiska otra pārdevēja attiecīgajai precei. Tas ir standartprodukcijas tirgus: kviešu, kartupeļu, kukurūzas, olu, sviesta un tā tālāk. Un tā ka preces, ko piedāvā piegādātāji, ir savstarpēji aizvietojamas, tad cenas faktors patērētāja izvēlē ir noteicošais.
3.ir pieejama brīva un atklāta informācija par tirgu. Gan ražotāji, gan patērētāji ir informēti par tirgus stāvokli tāpēc viņi iegādāsies preces par viszemāko cenu.
4. ir pieejama brīva ieeja tirgū, brīva izeja no tirgus. Firmas var brīvi uzsākt darbību un to pārtraukt attiecīgajā nozarē. Ir dabiski, ka ražotājam pāreja uz citu ražotni vienmēr ir saistīta ar alternatīvām izmaksām. Tās ir brīvas izvēles izmaksas, un tās būtiski neierobežos ražotāju pārstrukturizēšanos. Tie nav nepārvarami tehnoloģiski, ekonomiski vai birokrātiski šķērsli.
5.Pārdevēji ir neatkarīgi viens no otra. Pārdevēji nemēģina apvienoties, lai vienotos par kādu noteiktu preces cenu.
Pilnīgas konkurences pazīmes liecina, ka pilnīgas konkurences tirgus asociējas ar ideālu tirgus modeli. Šeit tirgus ekonomikas principi izpaužas vistīrākajā formā. Pilnīgas konkurences tirgū valda atklāta, godīga, bet ļoti spēcīga konkurence. Jebkurā brīdī var parādīties jaunas firmas, kas to vēl vairāk saasinās. …

Author's comment
Atlants