Author:
Evaluation:
Published: 15.11.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 6 units
References: Not used
  • Research Papers 'Domāšanas attīstība pirmsskolas vecuma bērniem', 1.
  • Research Papers 'Domāšanas attīstība pirmsskolas vecuma bērniem', 2.
  • Research Papers 'Domāšanas attīstība pirmsskolas vecuma bērniem', 3.
  • Research Papers 'Domāšanas attīstība pirmsskolas vecuma bērniem', 4.
  • Research Papers 'Domāšanas attīstība pirmsskolas vecuma bērniem', 5.
  • Research Papers 'Domāšanas attīstība pirmsskolas vecuma bērniem', 6.
  • Research Papers 'Domāšanas attīstība pirmsskolas vecuma bērniem', 7.
  • Research Papers 'Domāšanas attīstība pirmsskolas vecuma bērniem', 8.
  • Research Papers 'Domāšanas attīstība pirmsskolas vecuma bērniem', 9.
  • Research Papers 'Domāšanas attīstība pirmsskolas vecuma bērniem', 10.
  • Research Papers 'Domāšanas attīstība pirmsskolas vecuma bērniem', 11.
  • Research Papers 'Domāšanas attīstība pirmsskolas vecuma bērniem', 12.
  • Research Papers 'Domāšanas attīstība pirmsskolas vecuma bērniem', 13.
  • Research Papers 'Domāšanas attīstība pirmsskolas vecuma bērniem', 14.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Domāšanas vispārīgs raksturojums    3
  Vārds valoda un runa domāšanā    3
  Domāšana un runa pirmskolas vecuma bērniem    5
  Domāšana un tēls    6
  Domāšana un darbība    6
  Ž.Piažē teorijas    7
  Semināra novadīšanas pašvērtējums    10
  Izmantotā literatūra    11
  Pielikums    12
Extract

Lai varētu apskatīt bērna domāšanu pirmskolas vecumā, vispirms ir jāapskata domāšana kā jēdziens. Kas ir domāšana?
Domāšana ir psihisks process, kurā ar runas palīdzību notiek vispārināta un netīša atspoguļošana. Tā ir tikai viena no simtām definīcijām par domāšanu.
Cilvēkam ir divlīmeņu pasaules atspoguļošnas sistēma- jutekliskā un netiešā jeb pastarpinātā. Jutekliskā atspoguļošana ļauj izzināt tos priekšmetus un parādības, kuri katrā konkrētā momentā iedarbojas uz mūsu maņu orgāniem.
Atspoguļot pasauli vispārinātā un netiešā veidā cilvēks spēj domāšanas procesā, kur vispārināts pasaules atspoguļojums ir nevis konkrēta priekšmeta grupas īpašību vispārināts atspoguļojums.
Piemēram, mēs sakām vārdu „egle”. Pasaulē ir miljardi egļu, bet mūsu apziņā rodas šī koka vispārināts tēls (stumbrs, skujas, utt.), taču ne konkrētas egles tēls. Neapstrīdami, ka šīs vispārinātās pazīmes cilvēkā veidojušās konkrētu egļu novērošanas rezultātā. Tāpēc var apgalvot, ka domāšana ir cieši saistīta ar juteklisko izziņu, kuras tēli ir „materiāls” domāšanai.
Domāšana sākas tad, kad nevaram izmantot citus psihiskos procesus, t.i., sajūtas, uztvere, uzmanība, utt.…

Author's comment
Atlants