Evaluation:
Published: 08.06.2011.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Essays 'Konkurences ētiskie aspekti', 1.
  • Essays 'Konkurences ētiskie aspekti', 2.
  • Essays 'Konkurences ētiskie aspekti', 3.
Extract

Uzņēmējs vēloties uzlabot sava uzņēmuma efektivitāti vai atpazīstamību var traucēt konkurentu darbu, kas sekmīgi veikta varētu novest pie konkurenta iziešanas no biznesa vides. Lai kavētu darbu konkurējošais uzņēmējs var izmantot visus likumīgi pieejamos un iespējamos līdzekļus, kas bezjēdzīgi var aizkavēt konkurentu darbu. Pie šādiem līdzekļiem varētu pieskaitīt nepamatotas sūdzības, kas varētu izraisīt konkurējošā uzņēmuma darbības apstādināšanu uz izmeklēšanas laiku.
Nobeigumā var secināt, ka
1)biznesā konkurence ir svarīgs virzītājspēks, kas ar savu ietekmi veicina ekonomikas izaugsmi, veicina zinātnes un tehnikas progresu, veicina efektivitāti.
2) konkurences ētiskie aspekti ir galvenokārt ir saistīti ar šādu problēmu novēršanu :negodīga konkurence (dempings, kukuļošana, uzņēmēju savstarpējas vienošanās), maldinošas informācijas izplatīšana gan par pašu, gan par konkurentu uzņēmumu un produkciju, par līdzīgu vai tādu pašu preču zīmju un/vai nosaukuma izmantošanu, kā arī konkurenta darba traucēšanu.

Atlants