Author:
Evaluation:
Published: 11.01.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 1 units
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Pedagoģiskās vērtības A.Dauges darbībā', 1.
  • Summaries, Notes 'Pedagoģiskās vērtības A.Dauges darbībā', 2.
  • Summaries, Notes 'Pedagoģiskās vērtības A.Dauges darbībā', 3.
  • Summaries, Notes 'Pedagoģiskās vērtības A.Dauges darbībā', 4.
  • Summaries, Notes 'Pedagoģiskās vērtības A.Dauges darbībā', 5.
Extract

I.Par lietišķu un romantisku paidogoģiju.
1.Audzināšanas principi:
1)humanitātes ideja – audzināšanas mērķis ir cilvēks kā viss veselais un pilnvērtīgs,
2)aktivitātes jeb pašdarbības princips – ieradināt un iemācīt pēc iespējas patstāvīgi meklēt un atrast vajadzīgās atziņas,
3)individualizēšanas princips – sabiedrības un kultūras celšanās labā – audzināšanā un mācībā pēc iespējas skatīties uz katra audzēkņa individuālajām īpatnībām, tieksmēm, dāvanām.
2.Skolas:
1)Daltona plāns – sadala audzēkņus nelielās plūstošās darba grupās. Uzskats, ka tādējādi audzēkņus sadalot, var daudz labāk piekļauties dažādo audzēkņu īpatnībām un visus ieviest daudz intensīvākā un augstākā kvalitātes darbā,
2)apdāvināto bērnu skolas,
3)defektīvu bērnu skolas.
3.Audzinātājs:
1)visu savu darbu ziedo tam, lai palīdzētu izcelt un atvērt to, kas no dabas bērnā ieguldīts, un kam, pēc viņa domām, jākļūst realizētam,
2)visām bērna dvēseles rosmēm jādod objektīva jēga, viss jāattiecina uz skaidri apzinātām, objektīvām normām,
3)audzinātājam jābūt takta izjūtai.…

Author's comment
Atlants