Author:
Evaluation:
Published: 12.07.2021.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Dzejoļa analīzes pēc jaunās kritikas, strukturālisma un postrukturālisma metodes', 1.
  • Summaries, Notes 'Dzejoļa analīzes pēc jaunās kritikas, strukturālisma un postrukturālisma metodes', 2.
  • Summaries, Notes 'Dzejoļa analīzes pēc jaunās kritikas, strukturālisma un postrukturālisma metodes', 3.
  • Summaries, Notes 'Dzejoļa analīzes pēc jaunās kritikas, strukturālisma un postrukturālisma metodes', 4.
  • Summaries, Notes 'Dzejoļa analīzes pēc jaunās kritikas, strukturālisma un postrukturālisma metodes', 5.
Extract

3. pants – postrukturālisms
1. leksija “Bet svece deg.
Cik balti svece deg!”
Simboliskais lauks
• “Sveces ir gaismas nesējas. .. Daudzviet izplatīts tautas ticējums, ka, vien aizdedzot svētītas sveces, kas izstaro maigu gaismu, un sveču gaismā lūdzot pēc debesu palīgu aizstāvības, ticīgie tiek pasargāti no negaisa un krusas, plūdiem un slimībām” (Pijola, Simbolu enciklopēdija)
• Balta svece ir “tīrības un spēka simbols. .. Tā ir attīroša, cerību modinoša. .. Modina visu labo, kas mājo cilvēka sirdī.” (Sveču krāsu spēks, latvijassveces.lv)
2. leksija “Un tumsa kuplo galvu noliec brīnā:”
Simboliskais lauks – tumsa ir pretstats gaismai, simbolizē haosu, atšķirtību no Dieva, visu ļauno un nāvi.
Kultūras kods – galvas noliekšana ir norāda uz pakļaušanos, padevību, sakāves atzīšanu. Galvu noliec jeb paklanās valdnieka, augstāk stāvošas personas priekšā, tādejādi izrādot cieņu.

Atlants